/
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
عراق:

اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید متعهد است

وزیر نفت عراق اعلام کرد که اعضای اوپک‌پلاس به سهمیه‌های تعیین‌شده در قالب توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک‌پلاس متعهد هستند.
کد خبر : ۵۰۱۶۹

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز؛ وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای به نقل از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق اعلام کرد که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به رقم تولید توافق‌شده ازسوی ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) تا پایان سال ۲۰۲۳ متعهد هستند.

وزیران نفت و انرژی عربستان و عراق به‌تازگی در دیداری ضمن گفت‌وگو درباره همکاری‌های دوجانبه در حوزه نفت و انرژی، بر پایبندی به توافق کاهش عرضه اوپک‌پلاس و بررسی دقیق تحولات بازار نفت تأکید کرده بودند.

دو طرف همچنین به توانایی انجام اقدام‌های بیشتر در صورت نیاز به دستیابی به تعادل و ثبات در بازارهای جهانی نفت اشاره کردند.

وزیر نفت عراق دوم آذرماه برای سفری دو روزه عازم ریاض شده بود. 

عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان هم چندی پیش گفته بود: ائتلاف اوپک‌پلاس همچنان آماده است اقدام‌های بیشتری را در صورت نیاز برای تعادل عرضه و تقاضا انجام دهد.

۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌وسومین نشست خود با کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید از ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) تا دسامبر سال ۲۰۲۳ به اجماع رسیدند.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرد.

نشست ۱۸۵ عادی اوپک وزیران نفت و انرژی اوپک دیروز (شنبه، ۱۲ آذرماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

سی‌وچهارمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس هم امروز (یکشنبه، ۱۳ آذرماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر