/
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با نبض نفت:

ایران از جنگ روسیه و اوکراین استفاده درستی نکرده است

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است علی‌رغم تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که وزارت نفت انجام داده اما ایران از این فرصت استثنایی در حوزه انرژی استفاده درستی نکرده است.
کد خبر : ۵۰۱۷۷
تعداد بازدید : 0

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در خصوص جنگ روسیه و اوکراین و شرایط به وجود آمده برای صنعت نفت کشور گفت: با اینکه ما با هر گونه جنگ و خشونت در هر جایی از جهان مخالف هستیم اما این جنگ به هر صورت فرصت‌هایی را در حوزه انرژی برای ایران ایجاد کرد. بازارهای جدید صادراتی به ویژه در اروپا برای صادرات نفت و گاز برای ما شکل گرفت. این جنگ باعث شد که همکاری‌های دوجانبه بیشتری بین روسیه و ایران شکل بگیرد. قبل از این جنگ روسیه تمایل و انگیزه زیادی برای ارتباط و همکاری دوجانبه در صنعت نفت ایران نداشت. قرارداد جدیدی که بین ایران و روسیه بسته شده از جمله شواهد برای تمایل روسیه به تعامل دوطرفه با ایران به شمار می‌رود.

علی‌رغم تلاش‌های خوبی که تاکنون صورت گرفته ما به درستی نتوانسته‌ایم از این فرصت استثنایی که در حوزه انرژی در دنیا به وجود آمده استفاده کنیم که شاید یکی از دلایل آن کمبود زیرساخت‌ها و عدم سرمایه‌گذاری در بالادست نفت و گاز می‌باشد که باعث بروز مشکلات زیادی در تولید نفت و گاز شده است. ....

برای آگاهی از متن کامل مصاحبه، فیلم این گفتگو را ملاحظه فرمایید.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر