/
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

مانور ترکیبی تداوم کسب و کار و بازتوانی در حوادث انبار نفت ساری برگزار شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: مانور ترکیبی دور میزی تداوم کسب و کار و بازتوانی در حوادث انبار نفت ساری با شرکت مناطق معین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به میزبانی منطقه ساری برگزار شد.
کد خبر : ۵۰۲۲۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، سبحان رجب‌پور بیان کرد: این مانور با حضور رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نیز مناطق ساری، گرگان، گیلان، چالوس، خراسان شمالی، شاهرود، قم، البرز، تهران و اصفهان به عنوان مناطق معین در منطقه ساری برگزار شد.

 

وی اظهار کرد: این مانور در سه مرحله انجام شد که در مرحله اول قطع سیستم ویندوزی، در مرحله دوم قطع برق شهری و مرحله سوم خرابکاری و در ادامه آتش‌سوزی پیش‌بینی شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه آمادگی مراکز حساس اقتصادی در پدافند غیرعامل از ضروریات اجتناب ناپذیر است، توضیح داد: مانور یاد شده با حضور متخصصین واحدهای مختلف عملیاتی و پشتیبانی منطقه ساری طبق سناریوی از پیش تعیین شده انجام شد که در این مانور مناطق همجوار به صورت حضوری و مناطق معین غیرهمجوار به صورت ویدئو کنفراس شرکت کردند.

وی اذعان کرد: ارزیابان مانور ترکیبی در منطقه ساری و مناطق معین موظف شدند ارزیابی خود را به صورت مکتوب به منطقه ساری ارسال و پس از جمع‌بندی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ارسال کنند.

رجب‌پور افزود: در این مانور که رئیس پدافند غیرعامل استانداری، مدیران کل مدیریت پدافند غیرعامل و بحران استان مازندران و نمایندگان تعدادی از دستگاه‌های مرتبط استانی نیز شرکت داشتند، به ارزیابی مانور پرداختند.

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: آمادگی دفاعی یکی از ضروریات مقابله با حوادث است و برای آمادگی نیاز به سناریوهای متعدد در پلان‌های مختلف از جمله پیش‌بینی حوادث طبیعی و انسانی و نیز بررسی راهکارهای مقابله با آن است.

مسعود سهرابی اظهار کرد: این اولین مانور ترکیبی است که در سطح منطقه‌ای و گسترده با پلان‌های مختلف برگزار شد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری که به عنوان یکی از مناطق استراتژیک در سوخت‌رسانی است به عنوان میزبان انتخاب شد.

سهرابی گفت: بررسی نقاط ریسک، کمبود امکانات، استفاده از ظرفیت‌های استانی و مناطق همجوار (معین) یکی از را‌ه‌های بازتوانی کسب و کار در شرایط بحرانی است که در مانورها قابلیت امکان‌سنجی دارد.

در پایان مدعوین ستادی و استانی از ستاد و انبار نفت منطقه ساری و اقدامات پدافند غیرعامل آن بازدید کرده و از توانمندی و بازدارندگی این منطقه در بحران‌های گذشته تقدیر کردند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر