/
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

راه اندازی پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا بیانگر شکست تحریم‌های نفتی ایران است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد راه اندازی پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا بیانگر شکست تحریم های نفتی ایران است.
کد خبر : ۵۰۲۴۲

به گزارش نبض نفت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ، علیرضا نظری در واکنش به تحریم 13 شرکت از سوی آمریکایی ها به دلیل حمایت از نفت و گاز ایران، گفت: بدون شک صنعت نفت ایران طی سال های متمادی مورد تحریم قرار داشته اما همواره بازارهای جدید برای فروش این محصول پیدا شده که نشان‌دهنده شکننده بودن این رویکرد واشنگتن علیه کشورمان است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها سعی می کنند تحریم های نفتی علیه کشورمان را بروزرسانی کنند، اظهار کرد: بر این اساس هر چند وقت یکبار شرکت های نفتی، نفتکش های فعال در این حوزه را تهدید می کنند تا با ایران همکاری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشورمان مبتنی بر فروش نفت است از این رو تحریم در حوزه محور سیاست های آمریکایی ها قرار دارد، ادامه داد: این رویکرد در دوره قدرت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها یکسان بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران طی سالیان گذشته توانسته این تحریم ها را خنثی کند، افزود: امروزه شاهد راه اندازی پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا هستیم که تایید کننده این امر است.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد که فروش محصولات پتروشیمی نیز امر دیگری است که می تواند سیاست تحریم های نفتی را دچرا اختلال کند زیرا هر کشوری قادر به تولید این محصولات نیست./

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر