/
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
دلار 40 هزار تومانی بازار را بهم می ریزد!

قیمت خودرو در آستانه واردات خودرو باز هم جهش می کند؟

رشد قیمت خودرو در بازار در حالی است که این روزها اخباری مبنی بر ورود قریب‌الوقوع خودروهای خارجی به کشور نیز منتشر شده است.
کد خبر : ۵۰۲۸۸

نبض نفت-منحنی قیمت خودرو در بازار همچنان صعودی باقی مانده و  اگربازار ارز از فاز استراحت خارج شود و دوباره سر به صعود بگذارد، قیمت خودرو جهش دیگری را هم به خود خواهد دید.

رشد قیمت خودرو در بازار در حالی است که این روزها اخباری مبنی بر ورود قریب‌الوقوع خودروهای خارجی به کشور نیز منتشر شده است. انتشار این اخبار، به‌خصوص در مقطعی که بازار ارز نیز ثبات نسبی دارد، می‌توانست بر منحنی قیمت خودرو در بازار اثر گذاشته و آن را نزولی یا حداقل تثبیت کند، اما این اتفاق رخ نداد.

به گفته نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، «بازار» واردات خودرو را باور ندارد، چون تا به امروز مقاطع زمانی مختلفی برای ورود خودروهای خارجی اعلام و این موضوع سبب شده وقتی خودروها واقعا وارد نشوند، کمتر کسی به اخبار مربوطه اعتماد کند.  این در حالی است که ورود خودروهای خارجی به کشور به مرحله نهایی خود نزدیک شده و گفته می‌شود طی دو سه هفته آینده نخستین محموله خودروهای خارجی وارد خواهد شد.

شرکت‌های واردکننده حتی تبلیغات خود را نیز آغاز کرده و احتمالا تا انتهای سال چند هزار دستگاه خودرو وارد کشور می‌شود. فعالان بازار معتقدند با ورود خودروهای خارجی، منحنی قیمت در بازار نزولی خواهد شد؛ منتها رخ دادن این اتفاق منوط به آن است که قیمت ارز بالا نرود.

به عنوان مثال اگر همزمان با واردات خودرو، قیمت ارز مثلا به ۴۰هزار تومان برسد، نمی‌توان انتظار داشت منحنی قیمت خودرو از ناحیه واردات نزولی شود و ورود خودروهای خارجی شاید تنها از سرعت رشد قیمت تا حد اندکی بکاهد. اما طبق اطلاعات رسیده از بازار، در‌حال‌حاضر پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۱۴میلیون تومان به فروش می‌رسد و برای خرید پراید ۱۳۱ نیز باید ۲۰۰میلیون تومان هزینه کرد.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر