/
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
سیدحسین عندلیب‌مقدم سرپرست محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران در گفتگو با نبض نفت خبر داد:

گازهای گلخانه‌ای طی چند سال اخیر در کشور افزایش یافته است

سرپرست محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه در چند سال اخیر به خاطر افزایش تولید شرکت‌های پالایشی گازهای گلخانه‌ای نیز افزایش یافته گفت برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در کشور، پالایشگاهها پروژه‌های خوبی تعریف کرده‌اند.
کد خبر : ۵۰۳۲۰
تعداد بازدید : 2
سیدحسین عندلیب‌مقدم سرپرست محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت در خصوص مهمترین فعالیت‌های زیست محیطی این شرکت گفت: بیشترین پیگیری‌هایی که ما در حوزه محیط زیست در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران انجام داده‌ایم پیگیری الزامات قانونی می‎باشد. برای اینکه بتوانیم فعالیت‌های مدون شده در حوزه محیط زیست را بررسی کنیم این الزامات را کمی کرده‌ایم. عندلیب‌مقدم افزود: پایش شاخص‌های در طی دوره‌های سه ماهه و شش ماه انجام می‌شود و این شاخص‌ها به صورت خوداظهاری توسط شرکت‌ها تکمیل می‌شود اما به صورت دوره‌ای بازدیدهای میدانی هم صورت می‌گیرد.

سرپرست محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران در ادامه اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم یک رقابت مثبت بین شرکت‌های در حوزه محیط زیست ایجاد کنیم به صورت سالیانه ارزیابی شرکت‌ها را اجام می‌دهیم.

عندلیب‌مقدم در خصوص تولید گازهای گلخانه‌ای نیز گفت: تولید گازهای گلخانه‌ای در پالایشگاهها را به صورت سالیانه پایش می‎کنیم. تلاش شرکت‌های پالایشی بر این است که به سمت کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای حرکت کنند. در طی چند سال اخیر به خاطر افزایش تولیدات پالایشگاههای کشور حدود دو سه میلیون افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته‌ایم. وی تصریح کرد: در شرکت‌های پالایشی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای پروژه‌های مختلفی انجام می‌شود. بخش عمده‌ای از گازهای گلخانه‎ای ناشی از مصرف انرژی در شرکت‌های پالایشی است. حدود 80 درصد از گازهای گلخانه‎ای تولید شده در پالایش و پخش ناشی از مصرف انرژی می‎باشد. تمرکز اصلی ما بر روی کاهش مصرف انرژی و از طرفی بهینه‌سازی مصرف انرژی در پالایشگاههای کشور است.

برای آگاهی از متن کامل مصاحبه، فیلم این گفتگو را ملاحظه فرمایید.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر