/
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

نتایج مطالعات میدان‎های بندکرخه، سپهر و جفیر بررسی شد

کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران در ۲ نشست اخیر خود، نتایج مطالعات انجام شده روی میدان‎های بندکرخه، سپهر و جفیر را بررسی کرد.
کد خبر : ۵۰۳۶

به گزارش نبض نفت به نقل از معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدورکربوری مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی، یکصد‌ و‌ چهل‌ و‌ نهمین نشست کمیته مشاوران مخازن این شرکت به بررسی نتایج مطالعات شرکت OMV اتریش روی میدان بندکرخه اختصاص یافت و این کمیته در یکصد‌ و پنجاهمین نشست خود، نتایج مطالعات شرکت‎های گسترش‎انرژی‎پاسارگاد و سرمایه‎گذاری غدیر روی میدان‎های سپهر و جفیر را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، میدان‎های سپهر و جفیر در شمال‎شرقی دشت آزادگان و به فاصله ۵٠ تا ٦٠ کیلومتری جنوب غربی شهر اهواز قرار دارند. میدان نفتی سپهر در سال ١٣٩١ با حفاری چاه سپهر-١ و میدان جفیر در سال ١٣۵۵ با حفاری چاه جفیر-١ کشف شد. فعالیت میدان جفیر که واحد فرآورش ۱۶۵ هزار بشکه‌ای در آن احداث شده به حفر چاه و اتصال لوله به این واحد فراورشی محدود می‌شود و میدان سپهر که نزدیک‌ترین میدان به جفیر است بیش از ۸۰۰ میلیون بشکه ذخیره نفت درجا دارد.

میدان بندکرخه نیز در جنوب غرب ایران و شمال غربی میدان اهواز قرار دارد. ساختمان میدان بندکرخه تاقدیسی و روند گستردگی آن شمال غرب- جنوب شرق و به ابعاد طولی ٣۵ کیلومتر و عرض ۵ کیلومتر است. وجود ذخایر هیدروکربوری در میدان بندکرخه در سال ۲٠٠۵ ازسوی شرکت OMV محرز شده بود. این میدان دارای ۲ چاه اکتشافی و یک چاه ارزیابی است و ظرفیت تولید نفت در لایه سروک و ایلام آن مشاهده شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر