/
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
رصد بازار خودرو؛

فروش بدون قرعه کشی سایپا

سایپا از جدیدترین طرح فروش خود رونمایی کرد. این خودروساز آخرین روز پاییز دو هزار دستگاه شاهین را به بورس کالا می برد تا در دسترس متقاضیان قرار دهد.
کد خبر : ۵۰۵۹۴
نبض نفت-این دومین عرضه شاهین روی تابلوی بورس کالا است. در اولین مرحله خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص 200 دستگاه شاهین را برای فروش از مسیر بورس کالا بخط کرد. اما تنها 64 دستگاه متقاضی برای خرید شاهین از بورس کالا اقدام کردند. بنابراین این شاهین ها با قیمت پایه فروخته شد.

قیمت پایه اعلامی برای شاهین 304 میلیون تومان بود. براساس اطلاعات منتشر شده درباره اولین فروش شاهین در بورس کالا متقاضیان باید 10 درصد قیمت پایه را به عنوان پیش پرداخت در حساب های وکلاتی خود ذخیره می کردند.

سایپایی ها دومین عرضه شاهین در بورس کالا را با همان قیمت پایه 304 میلیون تومانی در دستورکار دارند اما پیش پرداخت در نظر گرفته شده در این دور از فروش شاهین در بورس کالا 50 درصد قیمت پایه اعلام شده است.  زمان تحویل شاهین ها نیز 25 اسفندماه 1401 در نظر گرفته شده است. البته نارنجی های جاده مخصوص رنگ شاهین های عرضه شده در بورس کالا را در دور جدید مشخص نکردند. اما در اولین عرضه شاهین با دو رنگ سفید و مشکی در دسترس مشتریان قرار گرفت.

طبق اطلاعات منتشر شده خریداران مانند طرح های عرضه خودرو پیشین از مسیر بورس کالا ملزم به واریز 12 درصد مالیات و عوارض قانونی (برمبنای قیمت نهایی معامله)هستند. همچنین مبلغ 43 میلیون و 713 هزار و 65 ریال شامل: 38 میلیون و 137 هزار و 465 ریال بابت بیمه شخص ثالث و 5 میلیون و 575 هزار و 600 ریال برای خدمات مرتبط با خدمات شماره گذاری و پلاک بوده و دعوتنامه تکمیل وجه جهت مبالغ مذکور برای مشتری صادر می شود. در صورت عدم واریز هزینه های فوق حداکثر تا 5 روز پس از ارسال پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

با توجه به نوسانات قیمت خودروها در بازار به نظر می رسد از این طرح فروش شاهین در بورس کالا به نسبت دوره اول استقبال بهتری شود.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر