/
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
وام ازدواج و فرزندآوری ۱۴۰۲ تغییر می‌کند؟

تغییر وام ازدواج و فرزندآوری

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره تغییر رقم وام ازدواج و فرزندآوری در بودجه سال آینده گفت: تصمیم‌گیری در این خصوص با ما نیست و در مجلس و دولت رقم نهایی مشخص می‌شود.
کد خبر : ۵۰۵۹۷
نبض نفت-درباره تغییر رقم وام ازدواج و فرزندآوری در بودجه سال آینده، گفت: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

وی تأکید کرد: بنا داریم حجم کلی تسهیلات فرزندآوری و ازدواج را در لایحه بودجه سال آینده افزایش دهیم ولی درباره رقم این تسهیلات باید در مجلس و دولت تصمیم‌گیری شود.

او از مجلس شورای اسلامی خواست که هنگام بررسی لایحه بودجه، به سقف تسهیلات تکلیفی تعیین‌شده توسط بانک مرکزی برای نظام بانکی توجه کنند تا تسهیلات تکلیفی از این حد بالاتر نرود و خللی در امور بانکی ایجاد نشود.

 طبق قانون بودجه 1401، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 01‏/01‏/1397 بوده است، یک میلیارد و 200 میلیون (1.200.000.000) ریال و با دوره بازپرداخت 10ساله است.

همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال یک میلیارد و پانصد میلیون (1.500.000.000) ریال است.

گفتنی است، طبق قانون، پدران فرزندان متولد تاریخ 1400/01/01 به بعد و حداکثر تا 2 سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه وام فرزندآوری اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولدشده امکان‌پذیر است.

مبلغ این تسهیلات به‌ازای فرزند اول 20 میلیون تومان و به‌ازای فرزند دوم 40 میلیون تومان و به‌ازای فرزند سوم 60 میلیون تومان و به‌ازای فرزند چهارم 80 میلیون تومان و به‌ازای فرزند پنج به بعد 100 میلیون تومان است.

منبع:تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر