/
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
بودجه یارانه نقدی ۱۰درصد زیاد شد؛

بودجه یارانه نقدی افزایش می‎یابد

بر اساس نسخه مقدماتی لایحه بودجه ۱۴۰۲، ماهیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و برای یک سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی به خانوارها لحاظ شده است.
کد خبر : ۵۰۹۱۰
نبض نفت-منابع یارانه نقدی در بودجه سال آینده به 360 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بر این اساس ماهیانه رقمی نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان میان یارانه بگیران توزیع خواهد شد.

این در حالی است که در سال 1401 میزان  پرداخت ماهیانه یارانه نقدی (اعم از 300 و 400 هزار تومانی)  حدود 27 هزار میلیارد تومان و برای یک سال حدود 325 هزار میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس رقم پرداخت ماهیانه یارانه نقدی حدود 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که معادل رشد بیش از 10 درصدی کل منابع مربوط به پرداخت یارانه نقدی است.

در سال 1401 یارانه نقدی در قالب جدول ذیل تبصره 14 گنجانده شده بود که در لایحه سال بعد عملا این جدول حذف شده و در سر فصلهای مربوط به درآمدهای نفت و فرآوردها نفت و گاز گنجانده شده است.

لازم به ذکر است که دولت در حال برنامه ریزی برای ارائه کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی است تا خانوارهایی که تمایل دارند به جای دریافت یارانه نقدی، کالاهای اساسی را از محل این اعتبار خریداری کنند.

منبع:تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر