/
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با نبض نفت:

60 درصد سوخت تولیدی کشور غیر استاندارد است/ بنزین یورو 2 در برخی کلان شهرها استفاده می شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تنها 40 درصد سوخت تولیدی کشور از استانداردهای لازم برخوردار است، گفت: 60 درصد سوخت تولید داخل غیر استاندارد است.
کد خبر : ۵۱۲۳

به گزارش نبض نفت، مسعود تجریشی در حاشیه دهمین نمایشگاه انرژي هاي نو، تجديدپذير بهره وري و صرفه جويي انرژی، در نمایشگاه بین المللی تهران، به بنزین های تولیدی داخل اشاره و بیان کرد: مصرف نفت و فرآورده های آن به عنوان یکی از آلاینده ها در کشور مطرح است که اگر وزارت نفت برای رفع این مشکل اقدام نکند به خطر افتادن سلامت و بهداشت مردم می تواند برای وزارت نفت بازخورد منفی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه صنعت نفت ما یک صنعت قدیمی است و گسترش پالایشگاه ها و پتروشیمی ها در کشور با موانع زیست محیطی مواجه است، گفت: وزرات نفت می تواند با بازسازی پالایشگا های قدیمی سوخت پاک و استاندارد به مردم عرضه کند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گاز را یک سوخت پاک معرفی کرد و ادامه داد: اگر وزارت نفت به سمت استفاده از گاز برای حمل و نقل حرکت کند و خودرو سازان نیز خودروهای با کیفیت ومطابق با استانداردهای روز دنیا تولید کنند ما شاهد هوای پاک و سالم تری خواهیم بود.

تجریشی، یکی از مشکلات وزارت نفت را ناتوانی در تولید گازوئیل با سولفور کمتر از 50 PPM بیان و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات وارونگی هوا مربوط به گازوئیل های مصرفی است که اگر وزارت نفت بتواند با توسعه پالایشگاه ها سولفور زدایی کند تا حد زیادی از آلودگی هوا در کلان شهر به ویژه تهران کم می شود.

وی با بیان اینکه تنها 40 درصد سوخت تولید داخل از استانداردهای لازم برخوردار است، خاطر نشان کرد: 60 درصد سوخت تولیدی کشور غیراستاندارد است که می توان به بنزین یورو 2 در ارومیه اشاره کرد که امسال بعد از تهران دومین کلانشهر آلوده کشور لقب گرفت.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به توافقات انجام شده با وزارت نفت در قانون هوای پاک اشاره و تاکید کرد: مقرر شد از مهر سال 97 در همه کشور از سوخت«یورو4» و برای دو سال بعد ازآن «یورو5» استفاده شود.

تجریشی خاطر نشان کرد: وزرات نفت می تواند علاوه بر نقش اقتصادی خود که با اکتشاف، تولید و صادرات نفت انجام می دهد با برنامه ریزی های دقیق تر سهم زیادی در کاهش آلودگی ها در کشور داشته باشد.

تهیه و تولید: معصومه رحمانی

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر