/
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
استاندار کردستان:

ادارات و مراکز آموزشی کردستان در روزهای پنجشنبه تعطیل است

استاندار کردستان گفت: از فردا یکشنبه، فعالیت ادارات و مراکز آموزشی با تاخیر و ساعت ۹ صبح آغاز می شود و پنجشنبه ها هم تعطیل هستند.
کد خبر : ۵۱۳۲۱
نبض نفت-اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه ستاد بحران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در هفته گذشته اختیار تصمیم گیری برای کاهش ساعت اداری و تعطیلی مراکز آموزشی به استانداران تفویض شد.

وی افزود: با هدف مدیریت مصرف گاز و انرژی، تا اطلاع ثانوی روزهای پنجشنبه مراکز اداری و آموزشی به غیر از مراکز خدماتی، بانک ها و دستگاه قضایی تعطیل هستند.

استاندار کردستان ادامه داد: از شنبه تا چهارشنبه هر هفته هم ساعت کاری ادارات و بانک های استان ساعت ۹ صبح آغاز می شود و مراجع قضایی و دستگاه‌های زیرمجموعه آن هم ساعت ۸:۳۰ صبح شروع به کار می کنند.

بازدید استاندار کردستان از مانیتورینگ شرکت گاز

قبل از این جلسه، استاندار کردستان از سامانه کنترل و مانیتورینگ گاز استان بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در این بازدید به شرح فعالیت مرکز مانیتورینگ گاز استان پرداخت و اظهار کرد: از طریق این سامانه به صورت آنلاین و لحظه ای میزان مصرف گاز در همه نقاط استان قابل مشاهده است.

فعله گری با اشاره به اینکه نمایش موقعیت ایستگاه های گاز در سطح استان از دیگر ویژگی های این مرکز است، اضافه کرد: در حال حاضر در هیچ نقطه ای از استان افت فشار نداریم.

وی ادامه داد: در این لحظه ایستگاه سقز بیش از حد مجاز در حال سرویس دهی است به عبارتی میزان مصرف در این شهر بالا است.


مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در این مرکز موقعیت گروه های امدادی نشان داده می شود، گفت: بیش از یک هزار نفر در سیستم امدادی گاز استان فعال هستند و به محض ارائه گزارش فوری و نشتی گاز به محل اعزام می شوند.

فعله گری با بیان اینکه پیک مصرف صبحگاهی از ساعت هفت صبح و از بعدازظهر هم از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود، یادآور شد: به دلیل پیک مصرف صبحگاهی درخواست آغاز ساعت اداری با ۲ ساعت تاخیر را داریم.

وی اظهار کرد: ۶۰۲ هزار مشترک گاز در استان داریم که ۵۸۰ هزار مشترک مربوط به بخش خانگی است و اگر هر واحد خانگی در روز ۱۰ درصد معادل ۲ مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی کنند شاهد صرفه جویی یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعبی خواهیم بود.

در حال حاضر، ۳۱ شهر و هزار و ۵۰۷ روستای کردستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت گاز هستند.

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر