/
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
مسعود پناهی مدیر بازرگانی شرکت فرا پترو پلیمر مهام در گفتگو با نبض نفت:

ظرفیت‌بندی پتروشیمی‌ها کمکی به تولیدکننده‌ها نمی‌کند

پناهی مدیر بازرگانی شرکت فرا پترو پلیمر مهام معتقد است ظرفیت‌بندی پتروشیمی‌ها مبنی بر تحویل مواد اولیه صرفاً بر اساس 30 درصد ظرفیت پروانه بهره‌برداری از طریق بورس کالا، کمکی به تولیدکننده‌ها نمی‌کند و تولیدکننده‌ها مجبور هستند 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز خود را با مشکلات فراوان از خارج وارد کنند.
کد خبر : ۵۱۳۴۲
ظرفیت‌بندی پتروشیمی‌ها کمکی به تولیدکننده‌ها نمی‌کند
تعداد بازدید : 7

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی
مسعود پناهی مدیر بازرگانی شرکت فرا پترو پلیمر مهام در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت به سابقه این شرکت اشاره کرد و گفت: از سال 1375 شرکت فرا پترو پلیمر مهام کار خودش را در زمینه تولید کامپاندهای پی وی سی در حوزه زیره کفش آغاز به کار کرد. در سال 1381 تولید محصول EVA را که تا قبل از آن فقط در اختیار یک شرکت بود آغاز کرد. شرکت فرا پترو پلیمر مهام از سال 1395 روغن DOP و DOTP را تولید و اواخر سال 1395 هم محصولات پلی اورتان را به سبد محصولات خود اضافه کردند. پناهی در خصوص تعداد پرسنل شاغل در این شرکت گفت: حدود 100 نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند و با وجود سختی‌های فراوان روز به روز به جلو حرکت می‌کنیم.

مدیر بازرگانی شرکت فرا پترو پلیمر مهام با انتقاد از شرایط بازار برای تهیه مواد اولیه گفت: ظرفیت‌بندی‌هایی که در تولید مواد اولیه از سوی پتروشیمی‌ها صورت می‌گیرد هیچ کمکی به ما نمی‌کند. یک قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه هر واحد تولیدی می‌تواند فقط به اندازه 30 درصد از ظرفیت پروانه بهره‌برداری خود را از طریق خرید از بورس کالا دریافت کند و مابقی مواد اولیه را باید از طریق واردات تامین کند. پناهی افزود: به دلیل مسائل و مشکلات زیادی که بر سر راه واردات وجود دارد کار هر روز سخت‌تر می‌شود اما ما در راه تولید خسته نمی‌شویم و به مسیر رشد و شکوفایی ادامه می‌دهیم.

 

برای آگاهی از متن کامل مصاحبه، فیلم این گفتگو را ملاحظه فرمایید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر