/
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
خبر مهم ؛

خبر مهم درباره افزایش سرمایه 10 نماد بورسی

دیروز در سامانه کدال 10 نماد، صدور مجوز افزایش سرمایه خود را منتشر کردند. علاوه بر این 10 نماد، افزایش سرمایه فرود به تأیید حسابرس رسید و افزایش سرمایه وگستر و وپایا و مدیریت در مرجع ثبت شرکت‌ها ثبت شد.
کد خبر : ۵۱۴۰۵
نبض نفت-دیروز سامانه کدال میزبان خبر‌های زیادی از سوی افزایش سرمایه شرکت‌ها بود. در جریان اطلاعیه‌های دیروز سامانه کدال 10 نماد صدور مجوز افزایش سرمایه خود را منتشر کردند. علاوه بر این شرکت‌ها، فرود اعلام کرد که افزایش سرمایه مصوب در مجمع به تأیید حسابرس و بازرس قانونی رسیده و سه نماد وگستر و وپایا و مدیریت نیز خبر ثبت افزایش سرمایه خود را در مرجع ثبت شرکت‌ها منتشر کردند.

مجوز افزایش سرمایه جنرال مکانیک(رنیک) به میزان 68 درصد و به مبلغ 132 میلیارد تومان از محل سود انباشه به منظور اصلاح ساختار مالی صادر شد.

شرکت ریل پرداز سیر(حریل) نیز مجوز افزایش سرمایه 28 درصدی خود را به مبلغ 103 میلیارد و 472.5 میلیون تومان نیز از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی گرفت.

مجوز افزایش سرمایه شرکت شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی(غشاذر) نیز به میزان 11 درصد و به مبلغ 13 میلیارد و 771 میلیون و 348 هزار تومان از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از  خروج نقدینگی  و استفاده از معافیت مالیاتی صادر شد.

شرکت آهن و  فولاد  غدیر ایرانیان(فغدیر) نیز مجوز افزایش سرمایه 250 درصدی خود را با مبلغ 3 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و سود انباشته به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تکمیل طرح‌های در دست اجرا دریافت کرد.

شرکت نفت پارس(شنفت) نیز مجوز افزایش سرمایه 20 درصدی خود را با مبلغ 330 میلیارد و 886.6 میلیون تومان از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و اجرای طرح توسعه اخذ نمود.

مجوز افزایش سرمایه 56 درصدی شرکت نوش پونه مشهد(غپونه) هم با مبلغ 25 میلیارد و 888.4 میلیون تومان از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی صادر شد. 

شرکت سیمان هرمزگان(سهرمز) نیز امروز مجوز افزایش سرمایه 68 درصدی خود را به مبلغ 74 میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از مزایای معافیت مالیاتی دریافت کرد.

 شرکت بیمه آسیا(آسیا) مجوز افزایش سرمایه 28 درصدی خود را به مبلغ 686 میلیارد و 819.6 میلیون تومان از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی و رعایت قوانین و مقررات بیمه مرکزی دریافت کرد.

مجوز افزایش سرمایه 38 درصدی شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان(غشصفا) با مبلغ 32 میلیارد و 36 میلیون و 942.7 هزار تومان از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی صادر شد.

شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور(وهور) که مجوز افزایش سرمایه خود را گرفته بود و مهلت آن به پایان رسید؛ دیروز با موافقت سازمان  بورس  30 روز دیگر تمدید مهلت دریافت کرد.

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان(وگستر) و شرکت سرمایه‌گذاری پایا تدبیر پارسا(وپایا) و شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری(مدیریت) نیز دیروز طی اطلاعیه سامانه کدال ثبت افزایش سرمایه، 100 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران(وگستر) و 486 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و ذخایر و سودانباشته(وپایا) و 100 درصدی از محل سود انباشته(مدیریت)، در مجمع ثبت شرکت‌ها اعلام کردند.

شرکت  فولاد  شاهرود(فرود) هم امروز از تأیید افزایش سرمایه 100 درصدی خود به مبلغ 270 میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور تأمین مالی طرح احداث کارخانه میلگرد کلاف از سوی بازرس و حسابرس قانونی خبر داد.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر