/
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

تمدید گواهینامه صلاحیت مدیریت کیفیت جوشکاری در پالایشگاه گاز ایلام

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام از تمدید صلاحیت سیستم مدیریت کیفیت جوشکاری در این پالایشگاه خبر داد و گفت: این فرآیند توسط ممیزهای مورد تایید شرکت ملی گاز انجام شده است.
کد خبر : ۵۱۹۶۲

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بهزاد پرچم پور افزود: بررسی و تایید عدم تداخل سامانه حفاظت کاتدیک مخازن این شرکت با سامانه حفاظت کاتدیک خط لوله گاز منطقه 7 و فراهم کردن مقدمات پیاده سازی نرم افزار جدید بازرسی بر مبنای ریسک برای کلیه تجهیزات این واحد صنعتی بخشی از فعالیت های شاخص اخیر این اداره بوده است.

 وی از بازرسی ۱۲۶ مورد ادوات بالابری و کمک بالابری در 9 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت در مجموع 9 هزار و 813 نفرساعت کار انجام شده ضمن این‌که از ۶9 تجهیز ثابت، ۲35 مرتبه بازرسی به عمل آمد و دستورالعمل های تعمیراتی لازم صادر شد.

 پرچم پور تاکید کرد: همچنین از بدنه 98 تجهیز ثابت و 4 هزار و 359 نقطه از خطوط لوله کشی، در سطح این واحد صنعتی ضخامت سنجی انجام و در موارد لازم درخواست تعمیراتی صادر و نیز در این مدت 38 مورد تست نشتی و فشار، تحت نظر بازرسی فنی انجام شد.

 وی به نظارت بر اجرای یک هزار و 872 اینچ فیتاپ و جوشکاری، ۳60 اینچ تنش زدایی، و انجام 826 اینچ رادیوگرافی و تفسیر فیلم و ۵۰۵ اینچ آزمون مایع نافذ در سه فصل اول سال اشاره کرد و گفت: در این مدت، در قالب 115 درخواست بازرسی کالا، از 20 هزار و 692 عدد کالا، بازرسی به عمل آمد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 برابر شده است.

وی ادامه داد: برای خریدهای جدید کالا، در قالب 129 فرم طرح بازرسی و آزمون، شرایط اختصاصی تعیین و فعالیت های بازرسی مرتبط با ۸ پروژه ساخت تجهیزات در این مدت پیگیری شده است.

 پرچم پور افزود: 109 مورد بازرسی، تست و کالیبراسیون شیرهای اطمینان، ۴28 مورد بازرسی تجهیزات برقی و ۷۱9 مورد بازرسی تجهیزات ابزار دقیقی، تعویض و ارزیابی 36 عدد کوپن خوردگی و پروب مقاومت الکتریکی، ۴9 مورد بازرسی رنگ و 32 مورد بازرسی از سامانه های حفاظت کاتدی از دیگر فعالیت های بازرسی فنی در طول 9 ماهه سال جاری بوده است.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر