/
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم:

پایداری تولید به دنبال نوسازی تجهیزات در پالایشگاه فجرجم

پروژه اتصال خط قدیم (طرح موقت) دریافت گاز عسلویه به خط طرح دائم در جهت توزیع بهتر گاز بین فازها و رفع محدودیت دریافت از منابع، یکی از مهم‌ترین طرح های شرکت پالایش گاز فجرجم در راستای تولید پایدار است.
کد خبر : ۵۱۹۶۳

به گزارش  نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ سیدمحمد مهدی هاشمی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم با تبریک دهه مبارک فجر و اشاره به نوسازی برخی تجهیزات در این پالایشگاه، اظهار کرد: در سال جاری نیز در راستای تامین پایدار گاز و تولید حداکثری اقداماتی در دستور کار این شرکت قرار گرفت که به حول قوه الهی، همه طرح‌ها تا قبل از ورود به فصل سرد 1401 به نتیجه مطلوب رسید.

وی همچنین با اشاره به پروژه تعویض رینگ و ساپورت برج جذب یکی از واحدهای شیرین سازی شرکت، اظهار داشت: این پروژه که در جهت آمادگی دریافت حداکثری خوراک از منابع در طول سال است، همچنان فعال است و پیش بینی می‌شود اواخر 1401 به پایان برسد.

هاشمی در ادامه، تاکید کرد: پایان موفقیت آمیز پروژه تعمیرات اساسی واحدهای اصلی و کمکی در بازه تعریف شده و مطابق برنامه، جهت رفع موانع عملیاتی و اطمینان از عملکرد مطلوب آن‌ها در پیک مصرف گاز نیز، کمک بزرگی به فرآورش گاز در شرکت پالایش گاز فجرجم محسوب می‌شود.

وی تعمیرات اساسی کوره‌های زباله‌سوز گازهای اسیدی شامل پرچ کاری بدنه کوره، رفع گرفتگی و تعویض شعله پوش،  بازسازی، نوسازی و چسباندن خمیر نسوز روی دیواره آجری، رفع رسوبات و آلودگی های برنرها، پایلوت ها و مسیر فلش گاز، رفع گرفتگی و تعویض شعله پوش های مسیر اسید گاز و تعویض شیر خروجی مسیر D را از دیگر اقداماتی دانست که در راستای پایداری تولید گاز در شرکت پالایش گاز فجرجم انجام شده است.

هاشمی در پایان، به چالش آب در منطقه اشاره و تصریح کرد: احیا و به‌سازی چاه‌های آب و تعویض و نوسازی خطوط مواصلاتی آن‌ها در جهت تامین پایدار آب برای آمادگی تولید حداکثری گاز و رفع نشتی های متعدد از اقدامات مهمی بوده  که سبب شده دیگر بخش اعظم آب دریافتی (استحصال از چاه) هدر نرود و خوشبختانه با این اقدام، علاوه بر رفع نشتی‌ها، میزان استحصال و ذخیره‌سازی به‌نحو مطلوبی میسر گشته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر