/
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
تقاضای جدید وارد بازار سکه می شود؟

فشارهای سیاسی به قیمت سکه /پیش بینی بازار سکه آخر

برخی از تحلیلگران باور دارند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری به سمت کانال جدید خیز بر دارد احتمال ورود تقاضای جدید به بازار سکه وجود خواهد داشت و همین امر ممکن است زمینه ساز ورود سکه به کانال های بالاتر شود.
کد خبر : ۵۲۳۱۱

نبض نفت- بررسی هسته مرکزی بازار نشان می دهد پس از افزایش قیمت دلار در هفته چهارم بهمن ماه، بازار سکه نیز قیمت های عجیب و غریبی به خود دیده است.

راز افزایش اشتیاق به خرید سکه

از نگاه فعالان بازار، دلیل اصلی افزایش اشتیاق سکه بازان در چند وقت اخیر حرکت هماهنگ نرخ سکه با اسکناس آمریکایی بوده است.

معامله گران در روزهای پایانی هفته قبل مدعی بودند که در بازار ارز و سکه طوفان به پا شده بود.طوفان در بازار سکه

قیمت سکه در واپسین ساعات معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته با حدود یک میلیون و 395 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم 27 میلیون و 595 هزار تومان رسید. گفتنی است که حباب این قطع سکه طلا نیز در معاملات روز پنج‌شنبه افزایش چشمگیری را تجربه کرد و در کانال 6 میلیون و 700 هزار تومانی محاسبه شد.

ورود دلار به کانال جدید در معاملات پشت خطی

برخی از معامله گران مدعی بودند که در دو سه روز اخیر با وجود تعطیلی رسمی به مناسبت مبعث رسول اکرم نرخ دلار در معاملات پشت خطی رکوردهای تازه ای را ثبت کرده و وارد کانال جدید شد!رشد قیمت ارز و سکه به حدی بوده که رییس جمهور در حضور رهبر انقلاب وعده کاهش تورم و ارز را داده است.

قیمت سکه از 14 مرداد 1400 تا به امروز

قیمت سکه امامی در روز مراسم تحلیف رئیسی یعنی ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در محدوده ۱۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان‌بود و حال بعد از ۱۸ ماه به بالای ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

تقاضای جدید وارد بازار سکه می شود؟

برخی از تحلیلگران باور دارند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری به سمت کانال جدید خیز بر دارد احتمال ورود تقاضای جدید به بازار سکه وجود خواهد داشت و همین امر ممکن است زمینه ساز ورود سکه به کانال های بالاتر شود.

این دسته از معامله گران معتقدند که یکی دیگر از دلایل رشد  قیمت سکه و دلار سیگنال های سیاسی و اقتصادی در سطح داخلی و بین المللی بوده است.

فشارهای سیاسی به بازار ارز و سکه

در روزهای اخیر افشای جزئیات بسته پنجم تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران مورد توجه معامله گران قرار گرفته است.

یک رسانه آمریکایی مدعی شده به پیش‌نویس اسنادی دست یافته که نشان می‌دهند اتحادیه اروپا  روز دوشنبه ۱ اسفند آخرین بانک های ایرانی را وارد لیست تحریم خواهند کرد.این خبر از نگاه عده ای از معامله گران ممکن است موجب تداوم صعود سکه و ارز شود.

احتمال اصلاح قیمت ها با ورود ناخدا به بازار

برخی از معامله گران ارز و سکه نیز باور دارند در هفته چهارم بهمن نرخ دلار و فلز گران بهای داخلی رشد قابل توجهی کرده و احتمالا در هفته پیش رو با آغاز به کار سامانه ناخدا قیمت ها اصلاح شود.

از نگاه برخی فعالان با ورود قطعی و جدی ناخدا احتمالا بازیگران افزایشی دست به یک عقب نشینی تاکتیکی بزنند و به طور موقت از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند و در انتظار خرید سکه در محدوده های پایین تر باشند.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر