/
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
مهندس عباسی لرکی دبیر کل انجمن اقتصاد مقاومتی در گفتگو با نبض نفت:

الگوی مصرف انرژی در کشور باید تغییر کند

مهندس عباسی لرکی دبیر کل انجمن اقتصاد مقاومتی تغییر الگوی مصرف در کشور را یکی از راهکارهای مهم برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت لازم است برای اصلاح الگوی مصرف در فرهنگ‎سازی صورت گیرد.
کد خبر : ۵۲۳۳۹
الگوی مصرف انرژی در کشور باید تغییر کند
تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی
مهندس علی عباسی لرکی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت جلوگیری از خام فروشی و اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور را بسیار ضروری و مهم دانست و گفت: علیرغم تاکیدات زیاد رهبر معظم انقلاب در خصوص جلوگیری از خامفروشی و اصلاح الگوی مصرف در کشور اما این دو کار بزرگ بر زمین مانده و از همه دستگاهها و متولیان مربوطه تقاضا دارم به این دو موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند.

مهندس عباسی لرکی دبیر کل انجمن اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشور روز 29 بهمن به عنوان روز اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده گفت:با توجه به سیاست‌های ۲۴ گانه مقام معظم رهبری در راستای راهگشایی اقتصاد و با توجه به اینکه ۲۹ بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است در این روز با رویکرد و هدف اقتصاد دانش بنیانی و مردم نهادی همچنین اقتصاد درون‌زا و بیرون‌زا با تکیه بر مردم و شرکت‌های دانش بنیان، شرکت تعاونی و بخش‌های خصوصی می‌توان قدم‌های موثری در حوزه‌های مختلف برداشت.

عباسی لرکی افزود: صنایعی که به عنوان پیشران اقتصادی هستند اگر با این رویکرد ذکر شده که بیان شد در این راستا حرکت کنند مشکل شکوفایی اقتصادی و اشتغال که مسئله مهم برای جوانان است در سایه تولید قوی برطرف خواهد شد و همچنین اجرایسیاست‌های اقتصادی مقاومتیکه در این راستا لازم است شرکت‌های دانش بنیان محوریت کار را در دست داشته باشند.

دبیر کل انجمن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های این رویکرد که سال علمی تعریف شده باید به دنباله علم فروشی باشیم و با تاکید بر اقتصادی که بر پایه علمی و عقلانی حاکم باشد یعنی اقتصادی که در مقابل تکانه‌های دشمن قوی باشد و این بهترین لفظی است که می‌توان به کار برد.

وی افزود:باید به توانایی‌های خودمان تکیه داشته باشیمو با دانش، تکنولوژی، علم فروشی توسط استعدادهای درخشان و نخبگان جوان، کارهای بسیار ارزنده در حوزه دانشگاه انجام داد که این امر باعث می‌شود پلی بینصنعت و دانشگاه‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.

عباسی افزود: با ادغام سرمایه‌های مردمی و دانش و تجربه علمی دانشمندان بزرگ می‌توان اختراع و نوآوری برای کشور به ارمغان آورد.

وی به حوزه دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف همانند حوزه دفاعی در رده بالا قرار گرفته‌ایم و اگر این امر مهم در سایر حوزهها رخ دهد و از تولیدکنندگانحمایتشود شاهد رشد در سایر عرصهها خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر