/
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
پاول به سود طلا و بیت‌کوین شهادت می‌دهد؟

قیمت طلا و بیت کوین منتظر 2 اتفاق مهم

پیش بینی می شود که مواضع پاول همچنان انقباضی باشد و سکان‌دار فدرال رزرو قدرت مانور زیادی برای تغییر موضع نداشته باشد. این موضوع البته می تواند فشار نزولی بر قیمت طلا را بیشتر کند.
کد خبر : ۵۲۷۰۸

نبض نفتقیمت طلا توانست در هفته گذشته خود را به بالای مرز ۱۸۵۰ دلار برساند و همین موضوع نیز سبب شده است تا معامله گران نسبت به ادامه روند صعودی خوشبین باشند.

در هفته پیش رو دو اتفاق مهم زیر رادار توجه بازارها است. از سویی سخنرانی جرومی پاول و از سوی دیگر گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه فوریه. در هفته ای که گذشت با توجه به رشد بازدهی اوراق قرضه در آمریکا صعود قیمت طلا به نوعی غافلگیرکننده بود.

بازارها پیش بینی می کنند که در گزارش اشتغال ماه فوریه در حدود ۲۰۰ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده باشد و همچنین نرخ بیکاری نیز به ۳.۴ درصد برسد. هر گونه تغییر غیرمنتظره ای در این گزارش می تواند بازارها را نوسانی کند.پس از موضع فدرال رزرو درباره این موضوع که احتمال وجود نرخ های بهره بالاتر برای زمان طولانی تر بسیاری منتظرند تا این موضع توسط پاول شفاف تر شود.در حال حاضر پیش بینی می شود که مواضع پاول همچنان انقباضی باشد و سکان‌دار فدرال رزرو قدرت مانور زیادی برای تغییر موضع نداشته باشد. این موضوع البته می تواند فشار نزولی بر قیمت طلا را بیشتر کند.

همچنین امروز قیمت بیت کوین در حدود نیم درصد افزایش پیدا کرد و به محدوده میانی کانال ۲۲ هزار دلاری رسید. هفته ای که گذشت بیت کوین نزدیک به ۳.۵ درصد از قیمت خود را از دست داد تا همچنان در محدوده کانال های ۲۲ تا ۲۴ هزار دلار نوسان کند. بازار رمزارزها نیز مانند بسیاری از بازارهای دیگر در انتظار صحبت های پاول و شفاف تر شدن ادامه مسیر فدرال رزرو در سال جاری است.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر