/
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
رئیس فراکسیون محیط زیست مطرح کرد

بودجه 97 و محدودیت های اعتباری بودجه محیط زیست

رئیس فراکسیون محیط زیست گفت: از حدود 6 میلیارددلار برداشتی از صندوق ذخیره ارزی حدود 3 و هشت میلیارد آن مربوط به مسائل زیست محیطی و صیانت از طبیعت بود اما متاسفانه در بازنگری بعدی این مبلغ کاهش یافت.
کد خبر : ۵۲۹۹

محمد رضا تابش در گفتگو با نبض نفت گفت: به طور کل وضعیت محیط زیست کشورشکننده است چرا که ما در منطقه ای با اقلیم گرم و خشک قرار گرفته ایم، بارندگی کم است و خشک سالی چندین ساله حادث شده است.

وی افزود: متاسفانه منابع آبی در خطر است و وضعیت هوا در شرایط خوبی نیست اما جای خوشحالی دارد که افکار عمومی روز به روز بیشتر متوجه موضوع شده اند و ان جی او ها در این زمینه به عنوان حلقه های وصل مردم و حاکمیت فعال شده اند.
رئیس فراکسیون محیط زیست یادآور شد: فراکسیون محیط زیست و در واقع یک "ان جی او" در مجلس می باد که در آن افرادی که تخصص دارند و داوطلب هستند در خود نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت می کنن حوضور یافته ور در این فراکسیون فعالیت می کنند.
وی افزود: خوشبختانه فراکسیون محیط زیست مجلس با ظرفیتی متجاوز از نصف جمعیت مجلس شکل گرفته است و جزو فراکسیون های دیر پای مجلس به شمار می رود.
نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون برنامه توسعه ششم در حوزه محیط زیست ما احکام بسیار خوبی داشتیم تصریح کرد: البته برخی موارد با اصرار برخی نمایندگان یا بعضا عدم توجیه برخی دیگر از نمایندگان مصوباتی به صورت قانون درآمده است که جای نقد دارد و قابلیت اصلاح هم در آن هست اما من حیث المجموع می توان گفت که حفاظت محیط زیست در این مجلس و این دولت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است .
تابش با بیان اینکه شاهد هستیم بخاطر مسائلی است که حادث شده افکار عمومی متوجه اهمیت محیط زیست شده اندگفت: از آنجایی که علاوه بر حساسیت مردم نهاد ها و ارگان های بین المللی مسائل زیست محیطی را رصد می کنند رصد خود محیط زیست یکی از اسباب سنجش خوب حکومت ها است.
وی افزود: در مجلس فراکسیون محیط زیست یک وظیفه نظارتی به آنچه به عنوان قانون باید در حوزه محیط زیست وجود دارد نظارت دارد و در مواردی که باید در این حوزه قانونگذاری صورت گیرد از این امر حمایت می کند تا با بهرره گیری از متخصصین امر قانون مصوب کند.
تابش خاطرنشان کرد: به نظر من نمایندگان مجلس برای حمایت از محیط زیست باید همت بیشتری معطوف بدارند و دولت هم باید وجهه همت بیشتری داشته باشد.
وی تصریح کرد: امسال از حدود 6 میلیارددلار برداشتی از صندوق ذخیره ارزی حدود 3 و هشت میلیارد آن مربوط به مسائل زیست محیطی و صیانت از طبیعت بود اما متاسفانه در بازنگری بعدی این مبلغ کاهش یافت.
تابش با اشاره به راه حل رفع نقصان اعتبار بودجه ای محیط زیست اظهارداشت: با این حال توسعه شبکه فاضلاب ها و دفع پسماندها شرکت های خصوصی اگر اشراف خوبی داشته باشند و بتوانند از مواد قانونی استفاده کنند می توانند حدود 2 میلیارد جذب پروژه های زیست محیطی داشته باشند.

تهیه کننده: معصومه رحمانی




ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر