/
۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

لزوم توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر

استاندار بوشهر با تأکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات صنایع پتروشیمی گفت: با توجه وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم و در راستای ایجاد ارزش افزوده توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان در دستور کار قرار گرفته شود.
کد خبر : ۵۳۰۷۹

نبض نفت- احمد محمدی‌زاده سه‌شنبه ۱ فروردین در نشست با مسئولان صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر حوزه‌های نفتی مستقر در استان بوشهر با گرامیداشت روز ملی صنعت نفت جایگاه این صنعت را مهم و قابل توجه دانست و اظهار کرد: در فصل زمستان خدمات مسئولان صنعت نفت و گاز قابل ستایش و تقدیر است و با وجود اینکه زمستان سردی ثبت شد ولی کارکنان این مجموعه با تلاش و شبانه‌روزی خدمات قابل توجهی به جامعه عرضه کردند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از قابلیت‌های مهم در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برخوردار است خاطر نشان کرد: پایانه نفتی صادراتی ایران در جزیره خارگ یکی از ظرفیت‌های استان است و در جریان جنگ تحمیلی بیش از ۲ هزار بار از سوی دشمن بعثی عراق بمباران شد ولی کارکنان صنعت نفت و مردم مقاوم خارگ اجازه توقف صادرات نفت ندادند و خدمات شایانی ارائه شد.

استاندار بوشهر نقش صنعت نفت در کنار سپاه پاسداران در حفاظت از جزیره خارگ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خدمات صنعت نفت در عرصه‌های مختلف مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی قابل توجه و درخور تحسین است.

محمدی‌زاده بومی شدن فناوری و تخصص در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ایران اسلامی را یکی از دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: با استفاده از شرایط تحریم، متخصصان داخلی توانستند به فناوری طراحی، ساخت، تجهیز، نصب و راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی دست یابند و توسعه فازهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تماماً به دست متخصصان ایرانی راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی کارکنان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان حوزه صنعت نفت را سربازان و افسران جنگ اقتصادی دانست و تأکید کرد: این مجموعه نقش مهمی در مقابله با جنگ اقتصادی ایفا می‌کنند که درخور تحسین و سپاسگزاری است.

استاندار بوشهر یکی از مطالبات مردم استان بوشهر را اشتغال جوانان بومی این استان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر از سالیان دور میزبان طرح‌ها و صنایع نفت در عرصه‌های گوناگون بودند و مطالبه آنان در عرصه اشتغال جوانان در این صنایع و شرکت‌ها به حق است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

منبع:ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر