/
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

پیش بینی آینده روشن برای طلا ۲ هزار دلاری

بر اساس آخرین نظرسنجی طلا کیتکونیوز، با رشد بحران بانکی جهانی و تصمیم فدرال رزرو به افزایش بیشتر نرخ بهره، گاوهای بازار طلا کنترل کامل بازار را در دست دارند.
کد خبر : ۵۳۱۵۹

نبض نفت-  هم تحلیلگران وال استریت و هم سرمایه گذاران خرد به طور قابل توجهی نسبت به آینده طلا خوش بین هستند. آتی طلای آوریل آخرین بار با 1992 دلار در هر اونس معامله شد که نسبت به قیمت تسویه هفته گذشته نزدیک به 1 درصد افزایش داشت.

در حالی که اکثر تحلیلگران انتظار دارند در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت ها باشند، برخی نیز به سرمایه گذاران هشدار می دهند که در این سطح برای سرمایه‌گذاری کمی احتیاط کنند.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری در والش تریدینگ، گفت که او در کوتاه مدت پیش‌بینی می‌کند طلا صعودی باشد اما همچنین خاطرنشان کرد که 2008 دلار نشان دهنده 10 درصد سود برای سال است که می تواند باعث جذب سود شود.این هفته، 20 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 13 تحلیلگر، یا 65 درصد، نسبت به  آینده طلا در کوتاه مدت خوش بین بودند. در همان زمان، پنج تحلیلگر، معادل 25 درصد، برای هفته جاری پیش بینی نزولی داشتند و دو تحلیلگر، معادل 10 درصد، پیش‌بینی کاهش قیمت ها را کردند.

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین 896 رای به صندوق انداخته شده است. از این تعداد، 639 نفر یا 71 درصد معتقد به افزایش قیمت طلا در هفته بودند.152یا 17 درصد دیگر گفتند که کمتر خواهد بود، در حالی که 105 رأی دهنده یا 12 درصد درباره آینده طلا در کوتاه مدت بی طرف بودند.

منیع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر