/
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

ریزش قیمت طلا در لحظه آخر /بیت کوین آرام گرفت

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نشان می دهد 65 درصد از تحلیل گران بر این باورند که طلا هفته آینده نیز صعودی خواهد بود.
کد خبر : ۵۳۱۶۰

نبض نفت- قیمت طلا در آخرین ساعات روز جمعه روندی نزولی داشت و قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در انتهای هفته به 1978 دلار ریزش کرد.

این ریزش قیمتی لحظه آخری طلا سبب شد تا بازدهی هفتگی طلا وارد محدوده منفی شود و به سطح منفی نیم درصد برسد.

با این وجود طلا رشد قیمتی قابل توجهی در ماه جاری داشته است و اکنون نیز فضای انتظاری در بازارها نیز صعودی است. از سویی هنوز ترس از گسترش بحران بانکی سرمایه ها را تهدید می کند و تقاضا از این کانال برای طلا را افزایش داده است و از سوی دیگر بازارها بر این باورند که فدرال رزرو نمی تواند به دلیل بحران های ایجاد شده نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد.با اینکه چشم انداز کوتاه مدت فلز زرد صعودی است، با این وجود برخی از تحلیل گران هشدارهایی هم می دهند. برخی از این تحلیل گران بر این باورند که قیمت 2008 دلاری طلا به معنای 10 درصد از ابتدای سال است، و در این محدوده برخی از سرمایه گذاران احتمالا به فکر حفظ سود به دست آمده می افتند و این موضوع می تواند سبب ریزش قیمتی شود.

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد 65 درصد از تحلیل گران بر این باورند که طلا هفته آینده نیز صعودی خواهد بود در حالی که 25 درصد طلا را نیز نزولی می بینند. همچنین 71 درصد از معامله گران خرد نیز بر این باورند که فلز زرد در هفته آینده مجددا به سوی مرز 2 هزار دلار خیز بر می دارد.امروز همچنین قیمت بیت کوین نوسان زیادی نداشت و در کانال 27 هزار دلاری معامله شد. بازدهی هفتگی بیت کوین اکنون در محدوده مثبت 1.5 درصد قرار دارد. اتریوم نیز نوسان قیمتی شدیدی نداشت و در میانه کانال 1700 دلاری نوسان داشت.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر