/
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳

برگزاری پنجمین کنگره بین المللی صنعت حفاری ایران

دومین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت حفاری ایران در مرکز همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
کد خبر : ۵۳۸۱
برگزاری پنجمین کنگره بین المللی صنعت حفاری ایرانبرگزاری پنجمین کنگره بین المللی صنعت حفاری ایران

 به گزارش نبض نفت پنجمین کنگره بین المللی صنعت حفاری ایران " و "دومین کنگره بین المللی اکتشاف و تولید"  با هدف تشریح و تبیین و چارچوب های "پارادیم های جدید صنعت بالادست نفت و گاز ایران" (پروژه های IPC، EPCF و...)و بررسی الزامات و چالش های حضور حداکثری بخش خصوصی در اجرا و مدیریت پروژه های نفت و گاز کشور با محوریت وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برگزارشد.
این کنگره با حضور معاونان وزیر نفت و ۱۷۳ سخنران داخلی و خارجی در ۲۴ نشست تخصصی راهبردی، مدیریت و فنی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغازبکارکرد.

30تعریف  پروژه به ارزش 6 میلیارد دلار برای نگهداشت و افزایش تولید نفت 

حبیب‌ا... بیطرف، معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت به عنوان سخنران افتتاحیه این همایش با اشاره به پنج برنامه توسعه‌ای وزارت نفت که انتقال فناوری و پژوهش را به دنبال دارد، گفت: مهم‌ترین برنامه ما توسعه میدان‌های نفت و گاز در قالب قراردادهای EPC است که در آن‌ها تاکید شده وزارت نفت در حین اجرای آنها، انتقال فناوری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی را انجام دهد و از شرکت‌های اکتشاف و تولید در داخل و خارج بهره بگیرد.
وی افزود: برای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید در قالب قراردادهای EPC شرکت‌های صاحب صلاحیت ارزیابی شدند و ۳۰ پروژه به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار پیش بینی شده است که در سه سطح قراردادی ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار تقسیم‌بندی و کارسپاری می‌شوند.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های توسعه‌ای وزارت نفت که موضوع انتقال فناوری را دنبال می‌کند، پیگیری ساخت ۱۰ گروه کالایی در داخل کشور است که در قالب آن قراردادهایی با خرید انبوه در حین انتقال فناوری پیش‌بینی شده و پیشرفت مجموع آنها حدود ۲۰ درصد است

ایران روزانه 2.6 میلیون بشکه نفت صادر می کند

امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه نفت ایران همیشه مشتری دارد، گفت: تولید روزانه نفت کشور در حال حاضر حدود چهار میلیون بشکه و صادرات نفت و میعانات گازی نیز حدود 2.6 میلیون بشکه است.
وی دریافت پول حاصل از فروش نفت را از دستاوردهای برجام دانست و گفت: پیش‌بینی می‌کنم رئیس جمهوری آمریکا تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را بار دیگر در ماه مه ۲۰۱۸ تمدید کند
.
زمانی نیا با تشبیه دونالد ترامپ به قلدرهای مدرسه گفت: نحوه برخورد رئیس جمهوری آمریکا تنها با ایران اینگونه نیست و اتحادیه اروپا هم از نوع رفتار و گفتمان آقای ترامپ راضی نیست.

ایجاد صندوق پروژه تأمین مالی طرح‌های نگهداشت و تولید نفت

علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  نیز در این همایش از برنامه‌ریزی برای ایجاد صندوق پروژه به منظور تأمین مالی طرح‌های نگهداشت و تولید نفت خبر داد و اظهارداشت: فروش یونیت، فروش اوراق مشارکت و تأمین منابع از صندوق توسعه ملی به عنوان گزینه‌های تأمین مالی این طرح‌ها مدنظر قرار دارند.
وی با اشاره به نهایی شدن پاراف سه قرارداد تا پایان سال ۹۶ گفت: ۱۰ گروه تکنیکی در پیشبرد مذاکرات قراردادهای جدید نفتی ایران فعال هستند و اگرچه در این زمینه کار با سرعت پیش نرفت، اما امیدواریم در سال ۹۷ شاهد امضای چند قرارداد باشیم.

تشکیل کارگروه کاهش هزینه‌ها در شرکت ملی حفاری ایران

در این همایش سپهر سپهری مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از تشکیل کارگروهی به منظور کاهش هزینه‌های تولید در این شرکت خبر داد و گفت: شرکت ملی حفاری، شرکت پیمانکار دولتی است و مدیریت هزینه‌ها در این شرکت بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: این کارگروه به راهکارهایی رسیده است که اجرای آنها می‌تواند هزینه‌های ماهانه شرکت ملی حفاری را بیش از ۱۲ میلیارد تومان کاهش دهد
.
سپهری ابراز امیدواری کرد که با مدیریت بهینه هزینه‌ها و حرکت به سمت بازارهای بین‌المللی، این شرکت با در اختیار داشتن بیش از ۷۰ دکل خشکی و سه دکل دریایی، در آینده شاهد روزهای پرکارتری باشد
.

صنعت نفت ایران محل تعجب شرکت‌های خارجی

امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در نشست تخصصی "همکاری بین‌المللی؛ ابعاد ژئوراهبردی" گفت: شرکت‌های خارجی با نگاه به صنعت نفت ایران که در ۴۰ سال گذشته با حداقل سرمایه‌گذاری و محدودیت‌های فناوری سرپا بوده است، تعجب می‌کنند‌.
وی با بیان اینکه چالش توسعه پس از پیروزی انقلاب و تحریم‌های آمریکا علیه ایران همیشه همراه صنعت نفت بوده است خاطرنشان کرد: مقدار تولید نفت و گاز ایران متناسب با ذخایر هیدروکربوری ایران نیست و بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه مقدار تولید نفت و گاز  در دیپلماسی انرژی شاخص نخست است و تاثیر زیادی بر سیاست‌ها دارد تصریح کرد: صنعت نفت ایران آماده همکاری همه‌جانبه با شرکت‌های بین‌المللی خارجی در سطح‌های مختلف است و آنها نیز بارها علاقه‌مندی خود را اعلام کرده‌اند
.

راهبرد مدیریتی نفت فلات قاره برای صرفه جویی مالی

حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در نشست تخصصی "مدیریت تولید و دارایی‌های فیزیکی" گفت: حرکت به سمت مدیریت دارایی‌های فیزیکی، صرفه‌جویی ۲۴۰ میلیون دلاری را در هزینه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران به دنبال داشته است.
وی افزود: مدیریت دارایی‌های فیزیکی، رویکرد جدیدی است و خوشبختانه با ایجاد سازوکارهای مناسب، پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است
.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنیدا

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر