/
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

محرابیان در جمع خبرنگاران تشریح کرد؛ برنامه‌های وزارت نیرو برای فصل گرما/ از انتقال مصارف حداکثری صنایع بزرگ به ساعات‌ غیرپیک تا پاداش کاهش مصرف خانگی

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران جزئیات برنامه‌ریزی و اقدامات این وزارتخانه در بحث تامین برق برای فصل گرما را تشریح کرد.
کد خبر : ۵۴۰۷۶

نبض نفت -علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص برنامه‌ریزی‌ها در حوزه تامین برق در فصل تابستان، گفت: برنامه‌ریزی که برای فصل تابستان شده این است که بتوانیم حداکثر برق را تولید کنیم و هم در بخش خانگی هم بخش‌های دیگر بتوانیم بدون مشکل از شرایط فصل گرما عبور کنیم. ان‌شاءالله با اجرای این برنامه‌ها و همیاری و همکاری مردم قادر خواهیم بود، رضایت نسبی را نسبت به مدیریت برق در فصل گرما جلب کنیم.

وی ادامه داد: در بخش‌های تولیدی و صنعتی تلاش می‌کنیم که مانند پارسال برای صنایع کوچک و صنفی-صنعتی حداکثر انرژی را تامین کنیم. در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی کردیم که ان‌شاءالله یک روز بعد از ظهر تعطیلی باشد و سایر روزها بتوانند تولید خود را داشته باشند.

محرابیان افزود: در صنایع بزرگ عمدتا با مدیریت مصرف و تامین انرژی و انتقال مصارف حداکثری به ساعت‌های غیر اوج و غیر پیک در تلاش هستیم که بتوانیم برای این عزیزان هم برق مناسب را تامین کنیم. تابستان گذشته برای صنایع بزرگ شما مشاهده کردید که برق صنایع بزرگ را نوعی تامین کردیم که حتی رشد تولید صنعتی داشتیم.

وزیر نیرو تاکید کرد: در بخش خانگی عمده برنامه ما پاداش صرفه‌جویی است، مساله اول اینکه از ابتدای خرداد ماه بحث اجرای این طرح آغاز می‌شود شامل مصارف الگو و بالاتر از الگو نیز خواهد شد. همچنین نرخ پاداش تا ۲ هزار تومان برای هر کیلووات به صورت پلکانی در نظر گرفته شده است و این در شرایطی است که نرخ خرید برق در مناطق عادی ۱۰۰ تومان و در مناطق گرمسیر حدود ۲۵ تومان است.

منبیع:ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر