/
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

امام جمعه جیرفت: شهرداری و شرکت گاز اختلاف را کنار بگذارند، مردم متضرر شده‌اند

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: اختلافات میان شهرداری و شرکت گاز موجب توقف گازکشی در شهر شده و باید این اختلافات را کنار بگذارند چراکه مردم متضرر می شوند.
کد خبر : ۵۴۳۳۸

نبض نفت _حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: اختلاف برای پیشرفت شهرستان مضر است، و هرکجا باشد مانعی برای پیشرفت و آبادانی به شمار می رود.

وی ادامه داد: عامل پیشرفت هر شهر و کشوری وحدت مردم، مدیران و جامعه است و رهبر معظم انقلاب هم نیز بر آن تاکید کردند.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: از شهرداری، شرکت گاز و فرماندار می خواهم این اختلافات را حل کنند چون از تاخیر گازکشی شهر که سال ها پیش باید به اتمام می رسید مردم بسیار متضرر شده اند و این حق الناس است.

تاخیر و افزایش هزینه ها

وی ادامه داد: به دلیل به تعویق افتادن گازکشی شهر، هزینه لوله کشی های داخل ساختمان ها برای مردم چندین برابر شده که عامل آن همین اختلافات بین شهرداری و شرکت گاز در سال های گذشته بوده است.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: فرماندار شهرستان به این اختلافات ورود کند و نگذارد مردم دچار خسارت های بیشتری شوند.

وی با اشاره به افزایش هزینه های لوله کشی یادآور شد: تسهیلاتی در اختیار نیازمندان شهر هم قرار داده شود تا بتوانند در لوله کشی گاز منازل از آن بهره ببرند.

حجت الاسلام تارم همچنین با تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: ایشان در جایگاه و موقعیتی قرار گرفتند که معارف دین و قرآن را چه در تفسیر و چه در فقه و کلام برای بشریت عرضه کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان مدیون تلاش های علمی امام صادق (ع) است، یادآور شد: ایشان بارها توسط خلیفه ظالم احضار شدند اما در شرایط سخت آن زمان بیشترین تلاش را برای حفظ دین انجام دادند.

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مسئولان اقتصادی و کسانی که نقشی در کنترل بازار دارند به این روایت امام صادق توجه کنند که در آن گرانی قیمت ها را دارای تبعات منفی در زمینه اجتماعی، امنیتی و اخلاقی دانستند.

وی ادامه داد: طبق این روایت از امام صادق(ع)، افزایش قیمت ها، اخلاق ها را فاسد، انسان ها را عصبانی می کند و بر امانتداری آثار منفی می گذارد.

حجت الاسلام تارم یادآور شد: مسئولان تلاش خود را بیشتر و از همه مهمتر با فساد که ریشه همه مشکلات است باید با جدیت و تمام توان مقابله کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه سنگینی برعهده مسئولان نظام اسلامی است تاکید کرد: به مفسدان اجازه داده نشود در اقتصاد ما ناامنی و برای جامعه بی ثباتی ایجاد کنند.

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از خطبه ها نیز گفت: حوزه های علمیه و مدارس امام صادق(ع) نباید از رونق ییافتد و والدین، مربیان و معلمان حضور در مکتب امام صادق (ع) را به نوجوانان به عنوان یکی از رشته های تحصیلی توصیه کنند.

وی با اشاره به کمبود شدید مبلغ و روحانی در شهرستان جیرفت گفت: از میان ۸۰ مسجد شهر جیرفت شاید حدود ۲۰ مسجد امام جماعت داشته باشد و در روستاها به تعداد انگشت شماری روحانی و مبلغ داریم.

منبع :ایرنا 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر