/
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
رئیسی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با نبض نفت:

شرکت های هواپیمایی نباید خلبانان را مجبور به نادیده گرفتن مسائل ایمنی کنند

رئیسی کمیسیون عمران مجلس از مکاتبات کمیسیون متبوعش با رئیس هواپیمایی کشور برای ایمنی پروازها خبر داد و تاکید کرد هیچ شرکت هواپیمایی نباید به خاطر مسائل اقتصادی خلبانی را مجبور کند مسائل ایمنی را نادیده بگیرد.
کد خبر : ۵۴۳۹

به گزارش نبض نفت محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از اینکه 17 نفر از نمایندگان تقاضای استضاح وزیر مسکن راه و شهر سازی را بدنبال سقوط هواپیمای یاسوج مطرح کردند روز گذشته جلسه ای در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور آقای عباس آخوندی برگزار شد. 

وی افزود: مقتاضیان استیضاح دلایل استیضاح خود را در 5 محور که عمدتا مربوط به عدم توانایی به موقع وزارت خانه در زمینه حوادث ریلی و هوایی بوده است مطرح کردند.
نماینده جهرم در مجلس گفت: آقای آخوندی توضیحات مفصلی در این جلسه ارایه داد و در نهایت بعد ازپایان این نشست دو ساعته نمایندگان متقاضی استیضاح مکاتبه ای با کمیسیون داشتند و اعلام کردند که از توضیحات وزیر قانع نشدند و خواستار آن هستند که طرح استیضاح در صحن مجلس ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از سقوط هواپیمای ای تی آر یاسوج ما نظارت دقیقتری را توسط کمیته ای در کمیسیون عمران شروع کردیم و مصاحبه با خلبانان شرکت های مختلف کادر فنی و اطلاعاتی که درمیان گذاشته شد.
نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی تصرریح کرد: این عوامل باعث شده که ما مکاتبه ای با رئیس هواپیمایی کشور داشته باشیم که حتما مسائل ایمنی پروازها مورد توجه جدی قرار بگیرد تا خدای ناکرده شرکتی به خاطر مسائل اقتصادی خلبانی را مجبور نکند مسائل ایمنی را نادیده بگیرد.
با توجه به اعتراضانی نسبت به شرکت هواپیمایی آسمان صورت گرفته بود نظارت منظم تر و دقیقتری بر روی بحث فنی این شرکت صورت می گیرد.

آخوندی استعفا نمی‌دهد

در همین حال بدنبال بی نتیجه ماندن نشست نمایندگان خواهان وزیر مسکن و شهر سازی عبا آخوندی اعلام کرد به هیچ وجه از سمت وزارت استعفا نخواهد داد.
شهرام کوسه غراوی با بیان این مطلب افزود: وزیر راه اعلام کرد بنده استعفا نمی‌دهم چراکه استعفا اطلاعات غلط دادن به جامعه است، مشکل جای دیگری است و اگر استعفا دهم وضعیت روشن نمی‌شود
.

دو حادثه تلخ ریلی و هوایی با 114 جان باخته
تاریخ یکشنبه 29 بهمن پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم با اصابت به کوهدنا سقوط کرد.
این حادثه در قلهٔ پازن پیر کوه دنا در جنوبروستای نقل از توابعپادنا
در یکصد و بیست کیلومتریسمیرم رخ داد و همه 66 سرنشین این پرواز کشته شده‌اند. پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید و سقوط این هواپیما بازتاب گسترده و سریعی در رسانه‌های عربی و غربی داشت.
در تاریخ جمعه 5 آذر سال گذشته نیز حادثه برخورد دو قطار در محور سمنان–دامغانرخ داده بود که براثر این حادثه 47 نفر از هموطنان کشته و 103 نفر مصدوم شده بودند.





ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنیدا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر