/
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با نبض نفت:

ماجرای چک های دریافتی از خلبان ها در هواپیمایی آسمان

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص چک های دریافت شده از خلبان ها در شرکت هواپیمایی آسمان گفت که مسئولان این شرکت بحث تداوم کاری و ماندن خلبان ها را مطرح کرده اند اما بررسی ما از خلبان ها در این خصوص ادامه دارد تا دلیل اصلی موضوع مشخص شود.
کد خبر : ۵۴۴۴

به گزارش نبض نفت محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسوین عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که بحث چک های دریافت شده از خلبانان در شرکت هواپیمایی آسمان تا چه اندازه صحت دارد گفت: طبق صحبت هایی که ما با مسئولان مربوطه داشتیم آنها گفتند که این چک ها را از خلبانان گرفته ایم. توجیه آنها این بود که با توجه به اینکه ما مبلغ زیادی را برای یک خلبان هزینه می کنیم تا ارتقا پیدا کند هیچ ضمانتی وجود ندارد که این خلبان ها به شرکت های دیگر نروند. رضایی افزود: رئیس شرکت هواپیمایی آسمان گفت که این چک ها برای ماندگار شدن خلبان ها در هواپیمایی آسمان بوده و برای فشار وارد کردن بر خلبان ها گرفته نشده است. رئیس کمیسوین عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ما در حال بررسی دقیق تر این موضوع از خلبان ها هستیم تا بدانیم هدف اصلی از گرفتن این چک ها چه بوده است. آیا هدف این است که از چک به عنوان ابزاری برای غلبه بر خلبان ها استفاده شود یا ماندگار شدن خلبان ها در هواپیمایی آسمان.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: بعد از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج متوجه شدیم که در برخی پروازها مباحث ایمنی به فراموشی سپرده می‏شود و عمدتا نگاههای اقتصادی جای ایمنی را می گیرد. علی رغم اینکه برخی اوقات خلبان ها اعلام می کنند که برخی از پروازها نباید انجام شود به لحاظ اقتصادی این خلبان ها زیر فشار قرار می گیرند که پرواز انجام شود. وی تصریح کرد: به خاطر اینکه مالکیت هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت آسمان بود ما بر روی هواپیمایی آسمان تمرکز بیشتری پیدا کردیم. در نتیجه متوجه شدیم که ایراداتی وجود دارد و خلبانان عزیز ما که به ایمنی کامل هواپیماها اعتقاد دارند بعضاً زیر فشار قرار می گیرند که پروازها انجام شود. با رئیس سازمان هواپیمایی کشور مکاتبه ای انجام شد تا در رعایت استانداردهای پرواز جدیت بیشتری به خرج دهند تا هواپیماها بدون نقص فنی پرواز کنند و اگر هواپیمایی ایرادی دارد به هیچ وجه پروازی انجام نشود و هیچ خلبانی زیر فشار پروازی را انجام ندهد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر