/
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در گفتگو با نبض نفت:

حمایت غیرمنطقی از خودروسازها ظلم به مردم است/ پالایشگاهها نمی‎توانند معجزه کنند

عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور حمایت غیرمنطقی از خودروسازها را ظلم به مردم دانست و گفت خودروسازها باید خودرو باکیفیت و با مصرف کم تولید کنند چرا که ظرفیت تولید بنزین پالایشگاهها محدود است و عملاً آنها نمی‎توانند معجزه کنند.
کد خبر : ۵۴۶۰۲

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت در خصوص اهمیت این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بیست و هفتم فرصت خوبی برای تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی و شرکت‌های جوان و دانش‌بنیان کشور بود. این نمایشگاه نسبت به سال گذشته پررونق‌تر و پربازدیدتر بود. به اعتقاد من باید یک بررسی دقیق صورت گیرد تا دلیل این رونق و پربازدید بودن مشخص شود.

عاشوری افزود: ما این شلوغی را به فال نیک می‌گیریم و این فرصت را مغتنم می‌شماریم و در جهت معرفی مجموعه پالایشگاههای کشور گام برمی‌داریم. افتخار ما این است که پالایشگاههای کشور علی‌رغم پیر بودن و مسن بودن با تلاش جوانان ایرانی فعال بوده و در سه شیفت کاری بیش از 110 میلیون لیتر بنزین و 115 میلیون لیتر نفت گاز برای کشور تولید می‌کنند. این پالایشگاهها بیش از 43 فراورده ویژه تولید می‌کنند که خوراک صنایع پایین‌دستی و میانی ما هستند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در ادامه اظهار داشت: واقعیت این است که ما به دور از همه مسائل جانبی و به دور از حاشیه از دولت و مجلس انتظار داریم که پروژه‌های پالایشی کشور که بیش از 10 پروژه است را فعال کرده و از آن حمایت و پشتیبانی کرده تا این پروژه‌ها در مدار قرار گیرند.

عاشوری تاکید کرد که در شرایط کنونی نباید انتظار معجزه از پالایشگاهها در کشور داشته باشیم. وی در این خصوص گفت: سقف تولید ما محدود است و پالایشگاهها با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند و نباید بیش از این از پالایشگاهها انتظار داشته باشیم. باید به دنبال ورودی‎های جدید، پنجره‌های جدید و درب‎های جدید باشیم. یکی از این پنجره‌ها و درب‎ها سرعت بخشیدن به پروژه‌های جدید از جمله پالایشگاه شهید سلیمانی، پالایشگاه مهر و لاوان است. باید کاری کنیم که این پالایشگاهها ظرف یکی دو سال آینده در مدار تولید قرار گیرند و بتوانند کشور را از نگرانی بیرون بیاورند.

توصیه دیگر ما به مسئولان کشور و وزارت نفت این است که سی ان جی را در کشور تقویت کنند. در حال حاضر تعدادی از ایستگاههای سی ان جی در کشور غیرفعال و تعطیل هستند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در خصوص وضعیت بنزین در کشور و کیفیت خودروها نیز گفت: در حوزه خودرو نباید به ملت ظلم شود. به نظر من یا باید به خودروسازها تکلیف کنند یا اینکه آنها را تعطیل کنند. این همه حمایت نابجا از خودروسازها معنایی ندارد. اگر از یک بچه هم حمایت زیاد صورت گیرد سوسول و ننر بار می‌آید و بچه به صورت نرمال رشد نمی‌کند. در واقع حمایت زیادی بدآموزی دارد. این همه حمایت از صنایع خودرو منطقی نیست و در واقع ظلم به ملت تلقی می‎شود. لازم است خودروسازها خودشان را به روزرسانی کرده و مصرف بنزین را در تولیدات خود کاهش دهند. همچنین توصیه می‎شود به سمت انرژی‌های نو حرکت کنیم. دنیا دارد به سمت انرژی‌های نو حرکت می‎کند و سئوال اینجاست که چرا ما باید از این قافله عقب باشیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر