/
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع خودروها در فارس اجرایی شد

رئیس واحد گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: به منظور ساماندهی، پایش و مدیریت مصرف، امکان ثبت‌نام الکترونیکی برای خودروهای متقاضی گاز مایع فراهم شد.
کد خبر : ۵۴۷۵۸

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، قاسم رضایی از ثبت‌نام مالکین خودروهای ال‌پی‌جی‌سوز برای دریافت‌ گاز مایع خبر داد و گفت: مالکین خودروهای متقاضی دریافت گاز مایع می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور نسبت به دریافت سهمیه گاز مایع با نرخ مصوب اقدام کنند.

رضایی با بیان سهم هشت درصدی استان از گاز مایع کشور افزود: بخش عمده مصرف این فرآورده در استان مربوط به بخش‌های خانگی و خودرو است و به منظور ساماندهی، پایش و کنترل بر میزان مصرف گاز مایع با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، امکان ثبت‌نام برای خودروها همانند سایر مصرف‌کنندگان از طریق سامانه سدف فراهم شده است.

وی اظهار کرد: تعداد 145 هزار خانوار در استان متقاضی دریافت نفت‌سفید و به تبع آن گاز مایع هستند که بیش از 95 درصد آنها در سامانه ثبت‌نام و سوخت مورد نیاز خود را به صورت الکترنیکی و با نرخ مصوب دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به ابلاغ مصوبه هیئت وزیران مبنی بر الزام بودن توزیع الکترونیکی گاز مایع گفت: متوسط  مصرف روزانه فرآورده مذکور در استان حدود 450 تن است که این میزان مصرف توسط 13 شرکت موزع گاز مایع فعال و عاملین در سطح استان تأمین و توزیع می‌شود.

رئیس واحد گاز مایع منطقه فارس با قدردانی از همکاری شرکت‌های موزع گاز مایع در خصوص جذب و توزیع سهمیه گاز مایع استان تصریح کرد: شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی، توزیع بهینه سوخت به بخش‌های خانگی، خودرویی و صنایع  و نیز مدیریت مصرف از اهداف مهم طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع است.

 وی از متقاضیان دریافت گاز مایع به ویژه مالکین خودروهای متقاضی درخواست کرد: با مراجعه به تارنمای IRNGV.MIMT.GOV.IR نسبت به ثبت‌نام و دریافت سهمیه گاز مایع یارانه‌ای اقدام کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر