/
۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

توسعه همکاری‌های ایران و ژاپن برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت

مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اشاره به توسعه همکاری‌های آموزشی ایران و ژاپن در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه نفت گفت: ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد، همچنین شرکت‌های ژاپنی نیز تجربه‌های مناسبی دارند و از همین‌ رو نشست‌هایی در سطح کارشناسی بین دو کشور برگزار کرده‌ایم.
کد خبر : ۵۴۷۶۸

نبض نفت - سلیمان قاسمیان امروز (دوشنبه هشتم خردادماه) در سیمنار ظرفیت‌سازی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در راستای ایجاد سند تعهدهای ملی در صنایع نفت و گاز که با حضور سفیر ژاپن در ایران برگزار شد، با بیان اینکه ایران در شرایط تحریم بوده و از همین رو، فعالیت در حوزه نفت و گاز در سرمایه‌گذاری محدود است، افزود: در سفری که وزیر نفت به مناسبت یادبود شینزو آبه، نخست‌وزیر فقد ژاپن به این کشور داشت، بر همکاری‌های علمی و آموزشی بین دو کشور تأکید شد.

وی ادامه داد: بر اساس این توافق‌ها، نخستین همایش بین دو کشور سال گذشته برگزار شد تا علاوه بر استفاده از تجربه‌های ژاپن، آشنایی بین شرکت‌های نفتی دو کشور در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام شود. در ادامه نیز جلسه‌ها و وبینارهایی بین شرکت‌های ژاپنی و شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اشاره به اینکه برای تقویت همکاری‌ها در زمینه کاهش انتشار کربن، امسال نیز دومین همایش را در سطح بالاتری برگزار کردیم، گفت: امیدواریم با ادامه همکاری بتوانیم پروژه‌هایی را که در اچ‌اس‌ئی تعریف شده است اجرایی کنیم.

قاسمیان تصریح کرد: شرکت‌های ژاپنی در طول سال بازدیدهایی از تأسیسات نفتی ایران داشته‌اند و با حضور در مناطق عملیاتی، با ظرفیت‌های موجود آشنا هستند.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مهم بحث جمع‌آوری گازهای همراه نفت است که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد، همچنین شرکت‌های ژاپنی نیز تجربه‌های مناسبی دارند و از همین رو نشست‌هایی در سطح کارشناسی بین دو کشور برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اشاره به اینکه اکنون در حال انتقال تجربه و اطلاعات فنی هستیم، ادامه داد: ظرفیت بالایی در صنعت نفت ایران برای جذب این تجربه‌ها، انتقال روش‌ها وجود دارد.

قاسمیان تصریح کرد: در حوزه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با کمک شرکت‌های اصلی، ظرفیت‌هایی را که برای کاهش انتشار و جمع‌آوری گازهای همراه وجود دارد بررسی کرده‌ایم.

منبع :شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر