/
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱

قیمت طلا ریخت /بیت کوین و اتریوم در انتظار محرک جدید

عملیات انقباضی فدرال رزرو که بیش از یک سال به درازا کشیده است و نتوانسته است سبب ضعف در بازار کار آمریکا شود.
کد خبر : ۵۴۷۷۶

نبض نفت-  قیمت طلا در روز بازگشایی بازارهای جهانی کاهش اندکی داشت تا به مرز ۱۹۴۳ دلاری سقوط کند که یکی از پایین ترین قیمت های طلا در دو ماه گذشته به حساب می آید.

روز دوشنبه قیمت هر اونس طلا تا کف ۱۹۴۰ دلار نیز پایین آمد. این قیمت پایین ترین ارزش طلا در ۲ ماه گذشته به حساب می‌آید.

عامل اصلی که سبب شده است تا تقاضای طلا در بازارها کاهش پیدا کند و طلا پس از پشت سر گذاشتن سه هفته نزولی متوالی هفته چهارم را نیز با کاهش قیمت آغاز کند، از سویی توافق نمایندگان دموکرات کاخ سفید و نمایندگان جمهوریخواه کنگره در مورد سقف بدهی های ایالات متحده آمریکا است که نگرانی و سطح ریسک بازار ها را کاهش داده است و از همین طریق تقاضای طلا نیز کمتر شده است.همچنین داده‌های اقتصادی آمریکا حکایت از آن دارد که عملیات انقباضی فدرال رزرو که بیش از یک سال به درازا کشیده است و نتوانسته است سبب ضعف در بازار کار آمریکا شود. این عامل در کنار سماجت تورم آمریکا برای پایین آمدن تا محدوده هدف فدرال رزرو یعنی ۲% ، بازارها را بر آن داشته است تا افزایش نرخ بهره دیگری را پیش بینی کنند.

این دو عامل در کنار هم باعث کاهش جذابیت طلا در بازارهای جهانی شده است.بیت کوین نیز پس از پشت سر گذاشتن هفته‌ای که بازدهی منفی داشت در روز دوشنبه نزدیک به ۰.۶ درصد افزایش قیمت داشت تا قیمت بزرگ ترین رمز دنیا به محدوده ۲۷۷۰۰ دلار برسد.

اتریوم نیز از سوی دیگر در روز دوشنبه نزدیک به ۲ درصد افزایش قیمت داشت تا قیمت دومین رمزارز بزرگ جهان نیز به حدود ۱۹۰۰ دلار برسد. اتریوم برخلاف بیت کوین هفته گذشته بازدهی مثبت داشت و در اولین روز هفته جاری نیز کار خود را با روند صعودی قابل توجه شروع کرده است. البته قیمت رمز ارزها مدتهاست که در محدوده قیمتی کنونی گرفتار شده و نیروی صعودی و نزولی قوی در بازار  وجود ندارد.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر