/
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
در سال 1401 محقق شد:

توزیع روزانه حدود 4 میلیون لیتر بنزین در منطقه گیلان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان گفت: در سال 1401 در مجموع یک میلیارد و 458 میلیون و 373 هزار لیتر بنزین و 923 میلیون و 583 هزار لیتر نفت‌گاز درمنطقه گیلان توزیع شده است. همچنین به طور میانگین روزانه سه میلیون و 995 میلیون لیتر بنزین و 2 میلیون و 530 هزار لیتر نفت گاز در منطقه گیلان توزیع شده است.
کد خبر : ۵۴۷۷۸

به گزارش نبض نفت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مجتبی شکوری میزان توزیع سی‌ان‌‎جی در سال 1401 را  در مجموع 352 میلیون و 485 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: میزان مصرف سی‌ان‌جی در سال گذشته در منطقه گیلان به طور متوسط روزانه 965 هزار و 714 مترمکعب بوده است.

ساخت 14 جایگاه جدید عرضه سوخت در منطقه گیلان

وی درباره تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین و نفت‌گاز در منطقه گیلان گفت: در این منطقه 192 جایگاه عرضه سوخت وجود دارد که از این تعداد، 62 باب جایگاه تک‌منظوره سی‌ان‌جی و 130 باب جایگاه عرضه بنزین و نفت گاز است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان درباره تعداد جایگاه‌های در حال احداث منطقه گیلان گفت: در این منطقه 13 باب جایگاه عرضه سوخت مایع و یک باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در حال احداث است.

توزیع بیش از 42 هزار تن گاز مایع در منطقه گیلان

شکوری از توزیع 42 هزار و 633 تن گاز مایع در منطقه گیلان در سال 1401 خبر داد و گفت:‌ پنج شرکت موزع به اضافه 21 تأسیسات مردمی و بالغ بر 250 نمایندگی و عامل توزیع در منطقه گیلان عملیات توزیع گاز مایع در این منطقه را برعهده دارند.

وی تعداد فروشندگی‌های نفت سفید در منطقه را 111 باب اعلام کرد و افزود: میزان مصرف نفت سفید در سال 1401، 65 میلیون و 961 هزار لیتر بوده است که از این مقدار، بیش از 37 میلیون و 123 هزار لیتر به نیروگاه رشت ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان همچنین تأکید کرد: در سال 1401، در مجموع 416 میلیون و 63 هزار لیتر نفت‌گاز به نیروگاه‌های کشور تزریق شده است.

ارسال 575 میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های استان گیلان

شکوری، سوخت‌رسانی به موقع و بدون وقفه به مجاری عرضه استان و سایر مناطق هم‌جوار، عملیات توزیع فرآورده‌های نفتی در انبارنفت شهیدبهمنی‌مقدم رشت به میزان حدود دو میلیارد لیتر، ذخیره‌سازی انواع فرآورده به موقع برای مشتریان عمده و جزء با توجه به قطع گاز و برق در نیمه دوم سال 1401 و جلوگیری از هرگونه اختلال برای مصرف‌کنندگان و متقاضیان، تأمین سوخت نیروگاه‌های استان به میزان 575 میلیون لیتر از طریق خط لوله و ناوگان حمل ونقل زمینی از مبادی مختلف کشور و بعضا انبارهای جنوبی کشور را از جمله اقدامات انجام شده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در سال گذشته (1401) اعلام کرد.

راه‌اندازی کارگاه تعمیرات تجهیزات کارتخوان سامانه هوشمند سوخت در منطقه گیلان

وی به راه‌اندازی کارگاه تعمیرات تجهیزات کارتخوان سامانه هوشمند و انجام تعمیرات بدون وقفه و کاهش چشمگیر غیرفعال شدن تلمبه‌های مجاری عرضه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته همچنین انتقال حدود 30 میلیون لیتر نفت‌کوره از نیروگاه لوشان به قزوین، مدیریت جایگاه‌های سی‌ان‌جی علیرغم قطع گاز در زمان افت فشار، تأمین سوخت بخش کشاورزی با توجه به بحران خشکسالی سال 1401 در استان گیلان با عنایت به کاهش چشمگیر ذخیره‌سازی آب در سدهای استان و تقویت ناوگان حمل‌ونقل و افزایش جذب نفتکش از 84 دستگاه به 102 دستگاه محقق شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان همچنین درباره اقدامات انجام شده شاخص در حوزه ساماندهی کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت: تهیه و نصب پوستر و بنر در ساختمان‌های نواحی 9 گانه، تهیه و نصب برچسب روی تلمبه‌های مجاری عرضه جهت اطلاع‌رسانی، بازدیدهای مستمر تیم‌های نظارتی منطقه از تمامی جایگاه‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی، صداوسیما، نشریات و خبرگزاری‌ها، تشکیل جلسات با رؤسای نواحی و انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران و تشریح موضوع و توجیه اپراتورهای مجاری عرضه از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ‌سازی استفاده از کارت سوخت شخصی بوده است.

تأمین به موقع و کافی سوخت تولیدکنندگان استان

شکوری همچنین به اقدامات و برنامه‌های آتی درخصوص مولفه «رشد تولید» شعار سال اشاره کرد و افزود: مشارکت در جلسات متعدد استان جهت حمایت از تولیدکنندگان، تأمین سوخت به موقع و مکفی برای تولیدکنندگان و تلاش در رفع مشکلات واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف سوخت از جمله اقدامات انجام شده و پیش‌روی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در جهت حمایت از رشد تولید داخل بوده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر