/
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
با حضور وزیر نفت

چگونگی تأمین مالی طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی موانع موجود بر سر راه اجرا و تأمین مالی طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی کشور در نشست این کمیسیون خبر داد.
کد خبر : ۵۴۷۹۹

  نبض نفت- مالک شریعتی‌نیاسر در تشریح نشست عصر روز دوشنبه (هشتم خردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و معاونان وی برگزار شد، گفت: این نشست به بررسی موانع مربوط به اجرا و تأمین مالی طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی کشور اختصاص داشت، همچنین درباره طرح‌های تازه وزارت نفت مانند پالایشگاه شهید سلیمانی و پالایشگاه مروارید مکران نیز مکاتباتی را با معاونت حقوقی ریاست جمهوری خواهیم داشت تا موانع حقوقی سرمایه‌گذاری بانک‌ها در این طرح‌ها رفع شود.

وی افزود: اعضای کمیسیون انرژی معتقدند اگر طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی به‌سرعت اجرا شوند، می‌توانند مشکلات اقتصادی مابقی طرح‌های پیشران کشور را سریع‌تر حل کنند، بورس را رونق دهند و تحریم‌ها را بیشتر از گذشته خنثی کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: همچنین تکمیل بخش‌های پتروشیمی در پایین‌دست نیز سبب ایجاد اشتغال خواهد شد، از این رو امیدواریم با پیگیری کمیسیون انرژی موانع برطرف شود و شاهد سرعت گرفتن اجرای طرح‌های گذشته و طرح‌های جدید در صنعت نفت باشیم.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر