/
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

انعقاد قرارداد با شل در آینده نزدیک

قاسم ساعدی گفت: با توجه به ابقای زنگنه در وزارت نفت، در آینده نزدیک شاهد قراردادهای جدید نفتی با شرکت‌های بزرگ خارجی خواهیم بود.
کد خبر : ۵۵۱

نبض نفت- دبیر کمیسیون انرژی مجلس درخصوص قراردادهای جدید نفتی گفت: قراردادهای IPC توسط هیئت‌های علمی، حقوقی، اقتصادی و فنی مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه شاهد تغییرات زیادی در این قرارداد نسبت به فرمت اولیه بودیم. ضمن آنکه دفتر مقام معظم رهبری روی یازده بند از این فرمت نظرات خاصی داشتند که تغییراتی در قرارداد در جهت تامین نظر دفتر رهبری اعمال شد و در نهایت مورد تایید قرار گرفت و سرانجام قرارداد توتال به امضا رسید.
وی افزود: اکنون با همین مدل قرارداد به دنبال انعقاد قراردادهای جدیدی با سایر شرکت‌های مطرح نفتی جهان هستیم و با توجه به ابقای زنگنه در وزارت نفت، در آینده نزدیک شاهد قراردادهای جدید نفتی با شرکت‌های بزرگ خارجی خواهیم بود.
ساعدی خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت‌هایی از اندونزی و چین برای امضای قراردادهای همکاری با وزارت نفت ابراز تمایل کرده‌اند و حتی هندی‌ها که به سبب برخی از اتفاقات از بازار تجهیز و توسعه صنایع نفتی ایران فاصله گرفته بودند مجددا ابراز تمایل کردند که علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه نفت در توسعه صنایع گازی ما نیز مشارکت کنند.
وی گفت:‌ در حال حاضر مذاکرات با شرکت‌های اروپایی و شرق آسیا ادامه دارد اما می‌توان گفت در آینده نزدیک قراردادی با شرکت شل به امضا خواهد رسید که جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر