/
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی :

فضای مچ گیری و افترا عرصه را برای توسعه صنعت نفت تنگ می‌کند / لزوم بکارگیری دیپلمات‌ها در برنامه‌های نفتی زنگنه

صالحی گفت: در این برهه باید ما در کنار حضور شرکت های خارجی نهادهای نظارتی را نیز وارد کار کنیم تا در توسعه صنعت نفت مانع تراشی نکنند.
کد خبر : ۵۵۶
نبض نفت -حمیدرضا صالحی دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته  اظهار داشت: انعقاد قرارداد با توتال نشاندهنده تصمصم جدی زنگنه برای ورود به قراردادهای جدید در 4 ساله آینده وزارت نفت است بنا بر این انتظار این است که همانگونه که در زمان وزارت نیرو حرکات اساسی در اشتغالزایی و توسعه داشته و منجر به خودکفایی در بخش برق شده است، در صنعت نفت نیز شاهد حرکات موفقیت آمیز بیشتری باشیم. گرچه فضای کشور مثل آن زمان نیست و مچ گیری و تهمت و افترا زیاد شده است.

وی افزود: اکنون یافتن تفاوت بین بخش خصوصی واقعی و رانت گیر و خصولتی سخت شده و تصمیم گیری برای مشارکت دادن بخش خصوصی راحت نیست اما انتظار این است که زنگنه از بخش خصوصی واقعی استفاده کند.

صالحی با تاکید بر اینکه باید از مشارکت بنگاه های ایرانی در صنایع بالادستی، پایین دستی نفت در حد توانشان استفاده کرد، گفت: همچنین در این برهه باید ما در کنار حضور شرکت های خارجی نهادهای نظارتی را نیز وارد کار کنیم تا در توسعه صنعت نفت مانع تراشی نکنند.

وی با یادآوری اینکه بخش خصوصی واقعی باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها حضور داشته باشد، بیان کرد: برای پیشبرد برنامه های زیربنایی و توسعه ای صنعت نفت که بتواند سهمی از اشتغال کشور را پوشش داده و در تولید به هدف غائی برسد باید از ظرفیت های داخل در کنار خارجی ها بهره ببریم.

دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته خاطرنشان کرد: زنگنه همانگونه که از دیپلمات های انرژی در نفت و حوزه بین الملل استفاده می کند در حوزه اقتصاد هم از دیپلمات ها استفاده کند تا بتواند بر اساس دیپلماسی نفت از درآمدها و پتانسیل اقتصادی نفت به بهترین نحو استفاده کرده و سهم تولید ناخالص ملی کشور را از نفت بالا ببرد.
منبع: خبرگزاری ایلنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر