/
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

800 اخطار رفع آلودگی در سال 96 برای استان فارس

‍ 800 مورد اخطار رفع آلودگی ، صدور حکم تعطیلی 30 واحد آلاینده و پلمپ 4 مورد از صنایع آلاینده استان فارس در سال 96
کد خبر : ۶۱۴۶

به گزارش نبض نفت ازروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در سال 96،  800 مورد اخطار رفع آلودگی به صنایع آلاینده استان ابلاغ شد.

  مهندس محسن جعفری نژاد معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس گفت: در سال 96 بیش از 2400 مورد بازدید و پایش از منابع صنعتی و خدماتی استان انجام و قریب 800 مورد اخطار رفع آلودگی ابلاغ شد که از این تعداد 30 واحد منجر به صدور حکم تعطیل و در 4 مورد منجر به صدور حکم پلمپ گردید.

جعفری نژاد در این خصوص اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ( 1 ) ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، ضمن ابلاغ اخطار رفع آلودگی به واحدهای آلاینده ، نام واحدهایی که اقدامات موثری در طی مهلت زمان اعطاء شده انجام ندادند، در فهرست صنایع آلاینده استان نیز درج شد .  این در حالی است که در سال گذشته تعداد 95 واحد صنعتی به عنوان واحد آلاینده در فهرست مذکور لحاظ شدند .

وی همچنین افزود : در صورت اجرای اقدامات مثبت زیست محیطی و کنترل آلاینده ها واحدهای صنعتی خدماتی به عنوان صنعت سبز معرفی و مرود تقدیر قرار می گیرند . و خوشبختانه در سال 96 تعداد 9 واحد صنعتی و خدماتی استان موفق به دریافت لوح صنعت سبز سازمان حفاظت محیط زیست گردیدند. واحدهای مذکور جهت کاهش آلودگی ناشی از پسابهای تولیدی مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی شده و در اکثر آنها سامانه پایش مستمر ( سیستم آنلاین ) بر روی خروجی نصب و در حال بهره برداری می باشد . این واحدها دارای فضای سبز مشجر و مناسب بوده و  گزارشات خوداظهاری واحد در بازه زمانی هرسه ماه یکبار توسط آزمایشگاه معتمد انجام و نتایج به اداره کل ارسال می گردد. همچنین پسماندهای تولیدی در واحدهای منتخب صنعت سبز  مطابق با قانون مدیریت پسماند جمع آوری و مدیریت می گردد .

لازم به ذکر است اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در راستای وظایف سازمانی کلیه واحدهای صنعتی و خدماتی استان را به صورت دوره ای براساس مدت زمان فعالیت واحدها پایش نموده ودر صورت مشاهده هرگونه آلودگی زیست محیطی و عدم تطابق خروجی های واحد با حدود مجاز و استانداردهای سازمان ، وفق مقررات اخطاریه واقدامات قانونی لازم را معمول می نماید .

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر