/
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

تنش آبی در ۲۸۹ شهر/مردم همکاری کنند

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مردم با مصرف درست منابع آبی می‌توانند به ما کمک کنند تا تنش آبی تابستان امسال را به حداقل برسانیم
کد خبر : ۶۳۹۱

به گزارش نبض نفت به نقل از وزارت نیرو، شاهین پاکروح،  با تاکید بر اینکه در پی کاهش جدی نزولات جوی در سال آبی جاری پروژه‌های کوتاه مدت و میان مدتی برای مدیریت پیک تابستان سال جاری در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: هدف این مجموعه مدیریت و کاهش تنش آبی در کشور است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸۹ شهر کشور دچار تنش آبی شده بودند، یادآور شد: با اجرای پروژه‌های یاد شده در تلاشیم تا امسال تنش آبی را در شهرهای مختلف کشور به حداقل برسانیم. سال گذشته در ساعتی از شبانه روز به ویژه بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ و بسته به نوع اقلیم و درجه حرارت مناطق مختلف میزان تولید ما کمتر از میزان مصرف مردم بوده است که بخشی از این کمبود را با مدیریت فشار در شبکه و ذخیره آب در سدها مدیریت می‌کردیم.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: طبیعتا امسال هم با توجه به کاهش جدی نزولات آسمانی موضوع مهم مدیریت مصرف و تقاضا در دستور کار قرار خواهد گرفت و در این بین تجهیزات کاهنده مصرف را در اختیار مردم به ویژه مشترکان منازل و اماکن عمومی که مصرف آن‌ها بیش از حد مجاز و غیرمتعارف است قرار خواهیم داد. مردم با مصرف درست منابع آبی می‌توانند به ما کمک کنند تا تنش آبی را به حداقل برسانیم. امیدواریم مشترکان با تعامل مناسبی که در قالب مدیریت تقاضا با مجموعه وزارت نیرو خواهند داشت بتوانیم این تنش را مدیریت کنیم.
ین مقام مسوول سازگاری با کم آبی را دارای چارچوب مشخصی دانست و افزود: بیش از ده سال است که کشور ما گرفتار خشکسالی شدید است؛ بنابراین این مهم نه یک پدیده بلکه یک اصل و چارچوب واقعی است و باید آن را بپذیریم. طبیعتا در این چارچوب زمانی که بارش‌ها کمتر از سال نرمال است، باید مصارف خود را نه تنها در بخش شرب بلکه در تمامی بخش‌ها  از جمله صنعت و کشاورزی منطبق با این اقلیم کنیم


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر