/
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
مدیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطرح کرد:

کیفیت تولید بنزین تولید داخل با سند آزمایشگاهی فوق یورو 5 است

مدیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس بنزین تولیدی ستاره خلیج فارس یورو 5 است هرکسی قبول ندارد به نتایج آزمایشگاهی رجوع کند.
کد خبر : ۶۴۳۱

به گزارش نبض نفت محمدعلی دادور در بازدید اخیر خبرنگاران از مراحل پیشرفت فاز دوم این پالایشگاه گفت: کیفیت تولید بنزین دراین پالایشگاه که بزرگترین پالایشگاه از نوع خود در جهان محسوب می شود؛ فوق یورو 5 است و هرکسی که قبول ندارد به نتایج آزمایشگاهی که مبین این قضیه است، مراجعه کند. مصاحبه انجام شده با مدیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس به شرح زیر است.

وضعیت کیفیت بنزین تولیدی دراین پالایشگاه چگونه است، بعضی ها می گویند که یورو 5 نیست؟

طراحی این پالایشگاه یورو 4 بوده است ولی الان چیزی که دارد تولید می شود استاندارد فوق یورو5 را دارد،هرکس که می گوید یورو 5 نیست، نتایج آزمایشگاه که مبین این قضیه هست را بیایند بگیرند و ببرند، استاندارد این پالایشگاه و تولید فرآورده های آن فوق یورو5 است ،براساس استاندارد یور5 میزان بنزن باید یک درصد باشد ولی در محصول ما بین 5 تا 6 دهم درصد است،میزان گوگرد باید کمتر از 10 پی پی ام باشد ولی درمحصول ما نیم پی پی ام است، آروماتیک ما باید کمتر از 35 باشد که بین 29 تا 31 به مقدار ماکزیمم میزان آروماتیک ما است، دوستانی که دستی بر آتش دارند، خودشان بیایند، نتایج آزمایشگاهی را ببینند و نمونه آن را هرجا که می خواهند، آزمایش کنند، بدون هیچ گونه افزودنی ، اکتان بنزین ما 91.6 است.

چطور به این سطح از کیفیت رسیده اید؟

بخشی از آن می تواند ناشی از درایت همکاران من باشد، همکارانی که اینجا زحمت می کشند، خوراک واحدهای بنزین سازی را به گونه ای تنظیم می کنند که هگزان کمتری در واحد بیاید و بتوانیم تولید بنزن کمتری را داشته باشیم، از سوی دیگر کاتالیستی که داریم نیز این قابلیت را ایجاد می کند.

پس ام تی بی ای که شما به آن اضافه می کنید، چطور است؟

اصلا اضافه نمی کنیم.تا به الان هرکسی سندی آورد که کسی دراین پالایشگاه یک لیتر ام تی بی ای خریده است، به او جایزه می دهم.

با این اتفاقی که دارد می افتد دقیقا میزان تولید به چه رقمی می رسد؟

درحال حاضر 240 هزار بشکه میعانات در واحد تقطیر این پالایشگاه می آید و در دو واحد به طور کامل پالایش می شود؛ الان نزدیک به 16 میلیون لیتر با استاندارد یورو 5 بنزین تولید می کنیم.

یعنی در فاز یک و دو با هم ؟

بله، ان شاء ا... درهفته اول اردیبهشت ماه به مرز 22 تا 24 میلیون لیتر می رسانیم.

آیا با افتتاح جدید 12 میلیون لیتر تولیدتان اضافه می شود؟

کلا فاز اول که 12 میلیون لیتر بود به 24 میلیون لیتر می رسد و تثبیت می شود.

تهیه و تنظیم  حسین بردبار



مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر