/
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

افزایش چشمگیر حجم تولید اتیلن شرکت ریلاینس هند

شرکت ریلاینس اینداستریز هند حجم تولید اتیلن خود را با واردات اتان از آمریکا برای استفاده به عنوان خوراک اولیه در مجتمع های پتروشیمی این شرکت افزایش می دهد.
کد خبر : ۶۶۰
نبض نفت -  به نقل از پایگاه اینترنتی (fibre2fashion)، شرکت ریلاینس اینداستریز هند انتظار دارد که حجم تولید اتیلن این شرکت به دنبال واردات اتان از آمریکا برای استفاده به عنوان خوراک اولیه در مجتمع های پتروشیمی این شرکت واقع در ایالات گجرات و مهارشترا، تا سقف 200 هزار تن در سال افزایش یابد.
به کارگیری خوراک اتان به جای نفتا همچنین سود عملیاتی شرکت ریلاینس در بخش پتروشیمی (petrochemicals operating profit) را تا 300 میلیون دلار در سال افزایش می دهد. 
بر اساس این گزارش ، ویپول شاه، رئیس شاخه پتروشیمی شرکت ریلاینس، در گفتگو با خبرنگاران در بمبئی عنوان کرد: اتان جزئی از گاز طبیعی است که پیش بینی می شود به دنبال وقوع انقلاب شیل در آمریکای شمالی، در حجم بالایی تولید شود. شرکت ریلاینس قراردادهایی را به منظور واردات خوراک اتان از ایالات متحده به مدت 20 سال امضاء کرده است.
در سال مالی جاری این شرکت قرار است یک میلیون و 600 هزار تن اتان از آمریکا وارد می کند. ریلاینس در حال حاضر واردات محموله های اتان از ایالات متحده را آغاز کرده است.
شناورهای بسیار بزرگ حمل اتان (VLECs) برای حمل و نقل اتان مایع شده (liquefied ethane) از آمریکا به ترمینال محصولات شیمیایی در داهج ایالت گجرات مورد استفاده قرار می گیرند. 
بر پایه این گزارش ، در سال 2014 میلادی شرکت ریلاینس قرارداد سفارش ساخت 6 شناور بزرگ توسط شرکت سامسونگ هیوی اینداستریز (Samsung Heavy Industries) را امضاکرد.


منبع: خبرگزاری نیپنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر