/
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

کاهش فروش نفت امارات در راستای توافق نفتی اوپک

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) با هدف افزایش پایبندی به توافق کاهش تولید اوپک، فروش نفت خود در اکتبر را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۶۶۷

نبض نفت -  وزارت انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد مطابق با تعهدات این کشور به اوپک، ادنوک به مشتریانش درباره کاهش سهمیه فروش در اکتبر اطلاع داده است.
سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات از طریق توییتر، برنامه‌های امارات برای کاهش صادرات نفت خام که از سپتامبر آغاز می‌شود را اعلام کرده است.
با وجود اینکه امارات متحده عربی متحد عربستان سعودی است، از زمان آغاز اجرای توافق کاهش تولید نفت در ژانویه، سهمیه کاهش تولید خود را به طور کامل رعایت نکرده است. تحت توافق کاهش تولید، امارات متحده عربی باید ۱۳۹ هزار بشکه در روز از سطح تولیدش در اکتبر سال ۲۰۱۶ را کاهش دهد و تولیدش را در ۲.۸۷۴ میلیون بشکه در روز قرار دهد.
اما با گذشت هفت ماه از اجرای توافق کاهش تولید، منابع ثانویه اوپک می‌گویند امارات متحده عربی به پایبندی ۱۰۰ درصدی دست نیافته است. امارات متحده عربی در ژوییه ۲.۹۰۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۶۷۰۰ بشکه در روز نسبت به آمار ژوئن کاهش داشت اما همچنان بالاتر از سهمیه تعیین شده است.
اوپک در اوایل اوت نشستی با حضور برخی از تولیدکنندگان در ابوظبی برگزار کرد و عراق و امارات متحده عربی را که اعضای این سازمان هستند و همچنین قزاقستان و مالزی را به پایبندی بیشتر به توافق کاهش تولید فراخواند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، کمیته مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که هفته گذشته در وین برای بحث درباره کاهش پایبندی به توافق کاهش تولید نشستی داشت، اعلام کرد بازار نفت در مسیر صحیحی به سوی تعادل مجدد حرکت می‌کند اما همه گزینه‌ها از جمله تمدید توافق کاهش تولید پس از مارس سال ۲۰۱۸ روی میز هستند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر