/
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

تاسیسات دریایی برای تامین منابع مالی چند تفاهم‌نامه امضا کرد

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از امضای چند تفاهم‌نامه مالی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری با فاینانسورهای خارجی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز خبر داد.
کد خبر : ۶۸۹۱

نبض نفت - ابوالقاسم رحمانی در حاشیه بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به تغییر ساختارها و رویکرد‌های این شرکت از ۲ سال گذشته برای تبدیل شدن به شرکت اکتشاف و تولید گفت: برای نمونه بخش حفاری این شرکت توانست حفاری ۲۲ حلقه چاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را در کمتر از ۷۰۰ روز انجام دهد که در نوع خود یک رکورد به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران همسو با تبدیل شدن به یک شرکت اکتشاف و تولید در سال‌های گذشته تغییرات ساختاری داشته است، برای نمونه هم اکنون بخش‌های جدیدی همچون بهره‌برداری و مطالعه مخازن نفت و گاز در ساختار این شرکت ایجاد شده است. به اعتقاد من تبدیل شرکت‌های پیمانکار عمومی به اکتشاف و تولید نیاز به یک فرآیند انتقال در سیستم کاری دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیان این‌که شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی پیشنهاد توسعه سه میدان نفت و گاز در خشکی را به معاونت امور مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت داده است، گفت: هم اکنون در حال امضای قرارداد با شرکت مشاور ایرانی برای مطالعه این سه میدان هستیم، ضمن آن که با سه شرکت خارجی برای مشارکت در توسعه این میدان‌ها در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: بر اساس قراردادهای جدید نفتی، شرکت‌های خارجی باید با شرکت‌های ایرانی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز همراه شوند، از این رو ما از هم اکنون آمادگی خود را از نظر مالی برای این همکاری اعلام می‌کنیم. در این زمینه تاکنون چند تفاهم‌نامه مالی با ارزشی حدود ۵۰۰ میلیون دلار با فاینانسورهای خارجی امضا کرده‌ایم.

وی با بیان این که شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی پارسال بیش از ۳۵۰ کیلومتر خط لوله دریایی ساخته است، گفت: هم اکنون تکمیل خط لوله دریایی فاز های ۱۴، ۱۳ و ۲۳ پارس جنوبی و ساخت سکوهای پروژه فروزان در سال ۹۷ در دستور کار این شرکت است.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر