/
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
رئیس هئیت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان:

تعطیلی 50 درصد پالایشگاه اصفهان به خاطر بحران آب

رئیس هئیت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان، یکی از مشکلات و چالش های این پالایشگاه را کمبود آب برشمرد و تاکید کرد: اگرمسئولان استان نتوانند آب پالایشگاه راتامین کنند 50 درصد آن تعطیل می شود.
کد خبر : ۶۹۲۰

نبض نفت- حشمت اله ابراهیمی فرسنگی در حاشیه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در تهران به خبرنگار نبض نفت گفت: پالایشگاه اصفهان بعد از پالایشگاه آبادان دومین پالایشگاه کشور است که 25 درصد فراورده های مصرفی کشور را تامین می کند.

وی با بیان اینکه کم آبی یکی از مشکلات جدی کشور است و همانند خیلی از مسائل دیگر به آن توجه نمی شود تا به مرحله بحران و اضطرار برسد، تصریح کرد: در حال حاضر مسئله آب اصفهان به مرحله بحران رسیده است که اگر مسئولان استان نتوانند آب مورد نیاز آن را تامین کنند 50 درصد این پالایشگاه تعطیل می شود.

وی ادامه داد: اگر آب پالایشگاه اصفهان تامین نشود و این پالایشگاه با مشکل مواجه شود، واحدهای پایین دستی از جمله؛ نفت سپاهان، پتروشیمی اصفهان و دیگر واحدهای صنعتی که هر کدام هزاران نیروی مستقیم و غیر مستقیم دارند با مشکل جدی روبه رو خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه حق آب پالایشگاه از آب زاینده رود 10 میلیون متر معکب بوده است ، گفت: در حال حاضر این میزان به کمتر از یک پنجم رسیده است هرچند پالایشگاه از مدت ها قبل اقداماتی از قبیل بازیافت، تصفیه و استفاده آبی که در از خود پالایشگاه خارج میشد استفاده می کند، اما این کافی نیست.

وی همچنین به میزان آب مصرفی در صنعت اشاره کرد و افزود: کل آب مصرفی در صنعت 10 درصد است در حالی که عمده آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود.

ابراهیمی فرسنگی در پایان با اشاره به هزینه و زمان بر بودن انتقال آب دریا به داخل کشور تاکید کرد: هر چند انتقال آب از دریا به داخل کشور هزینه و زمان بر است اما با توجه به مصرف 85 درصد منابع آب زیرزمینی و کمبود بارش ها، مسئولان باید به آن توجه و با برنامه ریزی اقدام کنند.

تهیه و تنظیم: معصومه رحمانی



مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر