/
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
درگفتگو با نبض نفت در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی مطرح شد؛

ثبات نرخ ارز مهمترین خواسته صاحبان صنعت نفت کشور

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در حالی در تهران به کار خود پایان داد که با استقبال چشمگیری از طرف شرکت های داخلی و خارجی و عموم مردم رو به رو شد.
کد خبر : ۶۹۲۸
ثبات نرخ ارز مهمترین خواسته صاحبان صنعت نفتی است

به گزارش نبض نفت- نمایشگاه بیست سوم با حضور بیش از 1000 شرکت داخلی و خارجی از 16 اردیبهشت ماه آغاز و بعد از چهار روز برگزاری 19 اردیبهشت ماه به پایان رسید.

در نمایشگاه امسال، تعدادی از مسئولان شرکت کننده در گفتگو با خبرنگاران نبض نفت به دغدغه ها و برنامه های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پرداختند که در ادامه بخش اول آن، به مخاطبان گرامی تقدیم می شود.

نمایشگاه نقطه عطف تعامل و ارتباط شرکت ها با مشتریان است

مدیربازرگانی شرکت فولاد ماهان سپاهان با بیان اینکه نمایشگاه، نقطه عطف تعامل و ارتباط شرکت ها با مشتریان است، گفت: برگزاری نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه محصولات تولیدی است که دراین فرصت مشتریان بی واسطه می توانند درخواست های خود را بیان کنند.

محمود لطفی زاده، به نامگذاری امسال اشاره و ابراز امیدواری کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، موانع و مشکلات مالیاتی رفع و تامین نقدینگی و سرمایه در گردش برای تولید کنندگان فراهم شود.

کاهش بودجه عمرانی در کشور، کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها را در پی داشته است

رئیس هئیت مدیره انجمن تولید کنندگان لوله های فولادی و پوشش خطوط انتقال، با اشاره به اینکه نمایشگاه نفت گاز و پتروشیمی یکی از نمایشگاه های مهم و معتبری است که در کشور برگزار می شود، گفت: شرکت ها و کارخانه های این انجمن سالیانه توانایی تولید چهار میلیون تن لوله انتقال آب و گاز را دارند.

ولی اله مهابادی ادامه داد:علاوه بر تولید لوله، پوشش داخلی و خارجی لوله نیز انجام می شود که دریک سال 30 میلیون مترمربع پوشش لوله تولید می شود.

وی با بیان اینکه کاهش بودجه عمرانی در کشور، کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها را در پی داشته است، تاکید کرد: به دلیل نبود منابع ریالی و ارزی توانمندی های کارخانه ها در سال با ظرفیت خالی طی می شود.

مهابادی خواستار تدابیر بیشتر دولت در بخش صنعت شد و تصریح کرد: اگر قرار باشد از کالای ایرانی حمایت شود بنابراین دولت باید فشار بانک ها و فشارهای مالیاتی را کم و از واردات لوله های خارجی جلوگیری کند.

یکی از چالش های مهم صنعت نفت بخش محتوایی آن است

قائم مقام مدیر عامل "شرکت پتروکاران سخت پویا" گفت: یکی از چالش های مهم صنعت نفت کشور بخش محتوایی آن است که کارشناسان و متخصصان از استانداردهای لازم و مادر استفاده نمی کنند.

امیرهوشنگ سمائی زاده ادامه داد: منابع محدود و مطالعه کم کارشناسان و مختصصان باعث شده تا معضلات و مشکلات موجود در استانداردها را به درستی تشخیص ندهیم و نتوانیم راه حلی مناسبی برای رفع آن ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بعضی از کارشناسان تنها بخشی های از استاندارد ها رو مورد مطالعه قرار می دهند، خاطر نشان کرد: در صنعت کشور، استفاده از نتایج و داده های جدید مورد توجه قرار نمی گیرد و فاصله زیادی با استفاده از آنها وجود دارد.

اگر قیمت ارز به ثبات لازم نرسد، پیمانکاران کشور نابود می شوند

مدیرعامل شرکت آبسان زلال، با بیان اینکه در دنیا پیمانکاران هر کشور قدرت آن کشور محسوب می شوند، گفت: اگر قیمت ارز به ثبات لازم نرسد و مصوبه ها و قراردادهای که به ریال بسته شده اند تعدیل نشود پیمانکاران نابود می شوند و اگر پیمانکار نباشد سازندگی انجام نمی گیرد.

سید محمدمحسنی با اشاره به اینکه تنها 7 درصد آب کشور در صنعت مصرف می شود، بیان کرد: 93 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود که اگر از تجهیزات نوین آبیاری استفاده کنیم این مصرف کاهش می یابد.

وی ادامه داد: مسئولان کشور باید استراتژی خودرا در بخش کشاورزی و صنعت مشخص کنند و سپس به سمت برداشتن موانع این دو بخش گام بردارند.

محسنی تاکید کرد: استفاده از روش های نوین در صنعت همچون بهینه و بازیابی آب تنها باعث کاهش دو درصد آب مصرفی می شود اما در بخش کشاورزی به میزان زیادی مصرف آب را کاهش می دهد.

نوسانات ارز مهم ترین چالش تولید کنندگان است

مدیر باززگانی شرکت آبسان زلال، نوسانات نرخ ارز را مهم ترین چالش پیش روی تولید کنندگان برشمرد و گفت: بعد از گذشت 15 روز از اعلام نرخ پایه ای ارز و به دلیل نوسانات آن ثبت سفارش ها هنوز نهایی نشده و همه در بلاتکلیفی هستیم.

نادرنظری با اشاره به اینکه ثبت سفارش ها به بانک تحویل داده شده است، افزود: جواب ثبت سفارش ها نیامده و نمی دانیم چه مدت زمان باید بگذرد تا به ما ارز تخصیص بدهند.

وی خاطر نشان کرد: تمام پروژه ها برای صنعت فولاد و پتروشیمی است که به طور دقیق نمی توانیم به آنها جواب بدهیم چه زمانی کالا به دست ما می رسد و ما به آنها تحویل می دهیم.

نظری روند برگزاری نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه اساس است ولی اگر پشتیبانی های لازم نباشد نمایشگاه به تنهایی نمی تواند تاثیر گذار باشد.

افرایش قیمت نفت تاثیرات منفی بر جای می گذارد

مدیرعامل شرکت مهندسی و تامین صنعتی کسری با بیان اینکه افرایش قیمت نفت تاثیرات منفی بر جای می گذارد، گفت: تمام کشورهای دارای نفت با افزایش قیمت این محصول شاهد تاثیرات منفی آن بر دیگر بخش ها از جمله تولید هستند.

جلیل کوچک زاده با تاکید براینکه مردم کشورمان بر خلاف آن ضرب المثل معروف که " کار را عار نمی داند" کار راعار می دانند، ادامه داد: اگر می خواهیم از کالای ایرانی حمایت کنیم باید با کار به این مهم برسیم.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت باید مرزها را باز گذاشت تا بتواینم از دانش های روز دنیا استفاده کنیم ، خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئولان و مردم ما فقط از پول نفت استفاده می کنند در صورتی که باید از دانش آن استفاده شود که تاکنون اجازه ورود دانش آن را به کشور نداده ایم.

وضعیت نامشخص ارز تمام محاسبات را بهم می ریزد

مدیرعامل شرکت مشاورین پوشش های صنعتی کسری با تاکید بر اینکه وضعیت نامشخص ارز تمام محاسبات را بهم می ریزد گفت:به حمایت دولت برای گرفتن مجوزهای لازم و همچنین ثبات قیمت ارز نیاز داریم.

رامین ایمانی با بیان اینکه ششمین بار است که در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: شرکت کسری میزبان نمایندگان دو شرکت ازکشورهای آلمان و چک است که با همکاری آنها موفق به خریداری فرمولاسیون بعضی از محصولات کار بردی و استراتژیک شده که در آینده نزدیک نسبت به خط تولید این محصولات اقدا م می شود.

وی ادامه داد: استفاده از خط تولید داخل مانع خروج ارز، اشتغالزایی و همچنین امکان صادارات به کشورهای منطقه را فراهم می کند که از دولت انتظار می رود تولید کنندگان رابرای گرفتن مجوزهای لازم حمایت کند.

تهیه کننده معصومه رحمانی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر