/
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

بازدید معاون وزیر نفت از مجتمع پتروشیمی خارک و قول برای رفع موانع

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از مجتمع پتروشیمی خارک، گفت: پتروشیمی خارک مقدمات طرح توسعه خود را اجرا کرده است و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با رفع موانع و مشکلات، طرح توسعه‌ای جدید هر چه سریع‌تر آغاز شود.
کد خبر : ۷۱۰۲
نبض نفت - سیدرضا نوروززاده که دیروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) برای بازدید از طرح‌های در حال اجرا و مجتمع پتروشیمی خارک وارد این جزیره شد، از زمین‌های استحصالی طرح الفین، ام‌ئی‌جی (MEG) و اسکله مربوطه بازدید کرد‌ و در جریان آخرین تحولات در مسیر ساخت آنها قرار گرفت.

وی در ادامه به بازدید از طرح ان‌جی‌ال (NGL) خارک پرداخت و در طول مسیر از زمین‌های استحصالی متانول۲، مخازن این طرح و توربین‌های مربوطه بازدید کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی سپس از تاسیسات شرکت پایانه‌های نفتی ایران و اسکله تی نیز بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اجرای مجتمع پتروشیمی و دیگر طرح‌های در دست اجرا در این جزیره گفت: پتروشیمی خارک مقدمات طرح توسعه خود را اجرا کرده است و ما نیز همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با رفع موانع و مشکلات، طرح توسعه‌ای جدید بتواند کار خود را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

مسعود انصاری، معاون مجتمع پتروشیمی خارک نیز درباره آخرین پیشرفت‌های حاصل شده در طرح متانول دوم خارک گفت: پروژه متانول ۲ خارک که برای تقریبا ۴۵۰۰ تن در روز طراحی شده بود مراحل پایه (Basic) آن به اتمام رسیده است و هم‌اکنون مخازن متانول آن در مرحله پیش‌راه‌اندازی (pre-commiss) و راه‌اندازی (commissioning) قرار دارند‌.

وی افزود: همچنین نیروگاه ۷۵ مگاواتی این طرح که متشکل از سه توربین ۲۵ مگاواتی است، هم‌اکنون با شبکه برق کارخانه قدیم به طور کامل در سرویس قرار دارد.

انصاری ادامه داد: کمپرسورهای اصلی این واحد در حال حمل است و امیدواریم هیئت مدیره شرکت بتواند در حداقل زمان ممکن فاینانس مورد نیاز این طرح را تامین کند تا طرح یاد شده هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر