/
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در گفت و گو با نبض نفت:

صفر تا صد تعمیرات نیروگاهی را بدون وابستگی به خارج انجام می دهیم

صالحی مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره شرایط حساس کشور گفت در حال حاضر صفر تا صد تعمیرات نیروگاهی را بدون هیچ گونه وابستگی به خارج انجام می دهیم.
کد خبر : ۷۱۴۵
صفر تا صد تعمیرات نیروگاهی را بدون وابستگی به خارج انجام می دهیم

نبض نفت-مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در گفت وگو با نبض نفت از انجام صفر تا صد تعمیرات نیروگاهی بدون هیچ وابستگی و احساس نیازی به خارج از کشور خبر می دهد؛ جزئیات بیشتر را در پرسش و پاسخ با مهندس عین الله صالحی می خوانید.

آیا صفر تا صد تعمیرات نیروگاهی را شما می توانید انجام بدهید؟

بله ما صفر تا صد تعمیرات نیروگاهی را بدون هیچ وابستگی و احساس نیازی به خارج از کشور انجام می دهیم.

از خارج از کشور نیز برای تعمیرات سفارش داشته اید؟

بله، از عراق بوده است ، همچنین برای سوریه کار انجام داده ایم و خیلی از قطعات نیروگاه های کشور عراق همینجا بازسازی، ساخته و ارسال شده اند، از ترکیه هم سفارش داشته ایم.

قبلا این کشورها به کجا سفارش می دادند؟

خیلی از کشورهای سازنده به نحوی بازارها را قرق می کنند که اصلا به فکر نباشند که بروند به جایی که برایشان به صرفه باشد، علی الخصوص ترکیه که شرکت های سازنده قراردادهای نصب و تعمیرات و بهره برداری شان را بالای 40 سال با کشور ترکیه بسته اند.

پس می توانیم بگوییم علاوه بر ساخت به خاطر تعمیرات نیز از کشورهای دیگر درآمد دارید؟

بله، بازار بسیار خوبی است، همین الان ما پیشنهادی از کشور سوریه نیز برای تعمیر و نگه داری نیروگاه های کشورشان داریم.

استاندارد و ظرفیت تولیدی نیروگاه ها درمقایسه با نرم جهانی آن تا چه حدی است؟

به لحاظ حساسیت این صنعت و این که توربین ها نمی توانند با کیفیت پایین ساخته و راهی ارایه خدمات بشوند، هیچ فرقی بین ارایه خدمات و کاری که ما انجام می دهیم و کاری که همان کشورهای پیشرفته انجام می دهند وجود ندارد، یعنی نمی تواند فرقی وجود داشته باشد، خیلی از جاها وقتی که سازندگان روسی یا میتسوبیشی یا چری یا سایر سازنده ها می آمدند و از طریق نیروگاه ها درخواست می شد که خدمات ارایه دهند، وقتی ورود می کردند و می دیدند که از این شرکت نیروهایی درحال ارایه خدمات هستند، به طور صد درصد کار را تایید می کردند.به عنوان مثال ما کاری را در نیروگاه قم انجام دادیم و شینها را از ابتدای به ساکن خودمان ساختیم و نصب کردیم ، اما علی رغم این که برخی از دوستان فکرش را هم نمی کردند که این کار درایران قابل انجام باشد، نماینده های میتسوبیشی به هیچ عنوان زیر بار نمی رفتند که این کار درایران درحال انجام است، همین الان واحد تست آن درحال راه اندازی است و ان شاء ا... بدون مشکل راه اندازی خواهد شد و درمدار می آید و با حضور نماینده میتسوبیشی در نیروگاه تمام کارها و مراحلی که انجام شده است، تایید می شود.

دانش فنی این کار ظاهرا در سطح بالایی است، این دانش را چگونه به دست آورده اید؟

من دست تک تک همکارانم را می بوسم، واقعا با تعهد و دلسوزی و زجر توانستند این دانش را بومی کنند و این ارزشی برای کارهای این مجموعه است.

آیا بخشهایی وجود دارد که هنوز وابستگی درآنها داشته باشید یا بخواهید سوپروایزر خارجی بیاورید؟

ما درکار خودمان احساس نیاز به حضور سوپروایزر خارجی نمی کنیم ، این به معنای آن نیست که کار را با کیفیت پایین تر انجام می دهیم، بلکه کار را با همان کیفیت و رعایت همان استاندارد دارند انجام می دهند، البته شاید باور این موضوع کمی سخت باشد ولی واقعیت دارد.

آیا برآوردی داشته اید که این خدمات رسانی چقدر موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است؟

این را ننشسته ایم برآورد کنیم فقط این را می گویم که همه این خدماتی که قبلا توسط سازنده ها انجام می شد ، از ابتدای آمدن صنعت برق به کشور و شکل گیری نصب واحدهای نیروگاهی ، الان با رعایت استانداردها و گارانتی انجام می شود، یعنی گارانتی 8هزارساعت کار در نیروگاه را می دهند ، من فکر می کنم ارزش این کار چیزی نیست که به زبان بیاید.

تهیه و تنظیم: حسین بردبار


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر