/
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

شرکت نفت مارون و شادی مدرسه‌سازی

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز مارون اعلام کرد که در سال ۹۶ حدود ۱۴۰ میلیارد ریال برای مسئولیت اجتماعی پیش‌بینی شده بود که حدود ۱۰۰میلیارد ریال آن هزینه شد و باقی آن مربوط به اقدام مشترک با شرکت نفت‌وگاز کارون برای آب‌رسانی به ۸۰ روستاست که محقق می‌شود.
کد خبر : ۷۱۸۱

به گزارش نبض نفت به نقل از نشریه مشعل، جهانگیر پورهنگ گفت:  بدون شک آب‌رسانی که با مشارکت دو شرکت انجام خواهد شد، بسیار مورد استقبال اهالی این روستاها قرار خواهد گرفت، زیرا مسئله آب نیز از خواسته اصلی مردم اینجاست، به هر رو توسعه اجتماعی اصل انکارناپذیر نفت است.

وی افزود: هر شرکتی در هر جایی از دنیا که فعالیت می‌کند، باید در مسائل اجتماعی هم نقش داشته باشد، زیرا این نقش، هم انتظار مردم بومی آن مناطق است و هم می‌تواند در مسیر پیشبرد اهداف آن شرکت مثمر باشد. ما خودمان هم در اینجا زندگی و انتظارات آنان را به خوبی لمس می‌کنیم و با آن رو‌به‌رو هستیم، خیلی دوست داریم در حد امکان، این انتظارها را  برآورده کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت‌ و گاز مارون اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون پارسال در هفته دولت  مدرسه‌ای را در روستای «ابیرش» و در محدوده عملیاتی خود برای ۶۰ دانش‌آموز دختر و پسر احداث کرد که همسو با وظایف مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت اجرایی شد.

پورهنگ گفت: در طول دو سال اخیر، هفت مدرسه احداث شده و توسعه یافته و بهسازی یک مدرسه دیگر نیز با صرف بودجه‌ای در مجموع نزدیک به یک میلیارد تومان انجام شده و ۶ مدرسه هم در ایام دهه فجر ۹۶ کلنگ‌زنی شد و قبل از سال تحصیلی آینده، نهایی می‌شود که مجموع آنها به ۱۴ مدرسه خواهد رسید.

محسن امیریان، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز هم پیش از این از برنامهریزی برای انجام فعالیتهای اجرایی بیش از ۳۰۰ پروژه مهم عمرانی و عامالمنفعه با اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۷ خبر داده بود؛ پروژههایی که در قالب پروژههای ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برنامه‌های پنج‌ساله اجرایی خواهند شد.

ساخت مدرسه، تنها به این روستا محدود نمی‌شود و با اقدام صنعت نفت و خیرین، به گفته بخشدار غیزانیه، دیگر هیچ کانکسی در ۸۰ روستای این منطقه وجود نخواهد داشت.

شرکت نفت و گاز مارون، فهرست متنوعی از نوسازی و احداث مدرسه، تامین تانکر آب‌رسان، کمک به ساخت مساجد، تامین بسته‌های اهدایی لوازم‌التحریر و کمک آموزشی دانش‌آموزان، تسطیح و تعمیر جاده‌ها، همکاری‌های فرهنگی و ورزشی، تامین ماشین‌آلات راهسازی، بهسازی جاده‌های داخلی و... در حوزه‌های بخش غیزانیه از شهرستان اهواز و دیگر شهرستان‌های رامشیر، رامهرمز و شادگان را در فهرست اقدام‌های خود دارد.

بخشدار غیزانیه گفت: در هیچ دوره‌ای این مسئله در منطقه ما مورد توجه نبوده و در چند دهه گذشته برای مدرسه‌سازی و حل دیگر مسائل غیزانیه هیچ اقدامی نشده بود، اما در دو سال اخیر شاهد انجام این فعالیت‌ها هستیم.

وی در این زمینه، به احداث هفت مدرسه و توسعه و بهسازی یک مدرسه در روستاهای غیزانیه در سال ۹۶-۹۵ از سوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، ۲ مدرسه در حال ساخت در ۲ روستا از سوی شرکت نفت و گاز کارون و همچنین ساخت سه مدرسه از محل اعتبارات وزارت نفت در سه روستای غیزانیه اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۲ مدرسه ساخته شده است.  به گفته وی، ساخت و بازسازی مدارس، انگیزه تحصیل و آموزش را افزایش می‌دهد و تاثیر این مسئله را شاهد هستیم. با این حال لازم است که شرکت نفت در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشد. با ساخت ۲۰  مدرسه در غیزانیه که  ۱۲ مورد آن را شرکت نفت ساخته است، دیگر هیچ دانش‌آموزی در کانکس درس نمی‌خواند. این را هاشمی می‌گوید و یادآور می‌شود که به ۶ تا ۷ مدرسه دیگر نیاز داریم.

منطقه جغرافیایی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مارون از شمال به هفتکل و نفت سفید، از شرق و جنوب شرق به رودخانه جراحی و از غرب و جنوب غرب به ۳۰ کیلومتری اهواز محدود می‌شود و با وسعتی بالغ بر ۱۴۰۰ کیلومتر مربع، در برگیرنده میدان‌های مارون ،کوپال و شادگان است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

 

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر