/
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با نبض نفت:

استفاده بیشتر از انرژی در صنایع، مهمترین دغدغه ی شرکت ملی گاز ایران است

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: هرچه گاز بیشتری را به نیروگاه ها تحویل دهیم سوخت میان تقطیر و گازوئیل کمتری مصرف شده است و این مهم کمک می کند که علاوه بر اینکه بازده نیروگاه ها بیشتر خواهد شد، محیط زیست را کمتر آلوده کند و گاز پاک را برای تامین برق مورد نیاز کل کشور تحویل داده ایم.
کد خبر : ۷۲۴۶
استفاده بیشتر از انرژی در صنایع، مهمترین دغدغه ی شرکت ملی گاز ایران است

مهدی جمشیدی دانا  در گفتگو با نبض نفت اظهارداشت:  با توجه به اینکه همواره در فصل سرد سال دغدغه تامین پایدار سوخت مردم در بخش خانگی را داریم، مصرف خانگی ما در فصل سرد سال به خصوص در ماه های آذر، دی و بهمن بسیار بالاست و همین امر باعث می شود که در مدیریت دیس پچینگ همیشه این دغدغه را داشته باشیم که بتوانیم به نحو احسن سرویس مورد نظر را خدمت هموطنان عزیز ارائه کنیم و هیچ جایی از کشور باعث افت فشار و قطع گاز نشود.

وی همچنین افزود: ما همواره از هموطنان عزیز درخواست داریم که درهمه فصول سال به خصوص فصل سرد این مهم را در نظر داشته باشند که این انرژی خدادادی را می بایست برای نسل های آینده هم در نظر بگیریم و ذخیره داشته باشیم و اگر قرار باشد که از این انرژی استفاده کنیم بهتر است در صنایعمان استفاده بیشتری داشته باشیم.

سرانه مصرف گاز در فصل سرد دو برابر کشورهای مشابه است

جمشیدی دانا بیان کرد: در سال گذشته در روزهای سرد سال مصرف خانگی و تجاری مان به میزان 574 میلیون متر مکعب در روز رسید و کل گاز تولیدی مان حدود 800 میلیون متر مکعب گاز بود. 574 میلیونش فقط مصرف خانگی شد و این رقم بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد سرانه مصرف ما نشان می دهد که در روزهای سرد سال هر خانوار حدود 20 متر مکعب در روز مصرف دارد و این مصرف در کشورهای مشابه که اقلیم مشابه ما دارند کمتر از نصف این عدد است و این نشان می دهد که ما درمدیریت مصرف انرژی به خصوص در مصرف گاز اقدامات موثری را باید انجام دهیم. اگر این روند را ادامه دهیم به نظر می رسد ما هرچه گاز بیشتری تولید می کنیم مصرفمان هم افزایش پیدا می کند و معلوم نیست تا کجا قرار است ادامه پیدا کند.

مدیر دیس پچینگ در پایان خاطرنشان کرد ما درخواستمان از اداره ها و ساختمان های دولتی و هم از مردم عزیز این است که به خصوص در فصل سرد حتما در مصرف گاز مدیریت داشته باشند و بتوانیم این مصرف را مدیریت کنیم و گاز بیشتری را به صنایع تحویل دهیم که تولید اثر مستقیم خواهد داشت و هم بتوانیم با کم مصرف کردن گاز محیط را کمتر آلوده کنیم و به محیط زیست کمک کنیم.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر