/
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

پیامد توسعه صنعت پتروشیمی اشتغال‌زایی و ارزآوری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکی از پیامدهای مثبت توسعه صنایع پتروشیمی را اشتغال‌آفرینی و ارزآوری برای کشور از محل فروش محصولات پتروشیمی برشمرد.
کد خبر : ۷۳۰۶

نبض نفت - جلال میرزایی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی با اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی همسو است؛ همچنین کارشناسان معتقدند توسعه متوازن در بخش‌های پایه‌ای، میانی و تکمیلی صنعت پتروشیمی نقشی بسزا در تولید محصول نهایی دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی از اقدام‌های کلان به شمار می‌آید، از آن جا که در ایران مزیت‌های اقتصادی و زیرساختی مناسبی وجود دارد، این حوزه برای سرمایه‌گذاران سودآور است، به‌طوری که امکان چشم‌پوشی از آن وجود ندارد، اما همه این عواید زمانی برای کشور حاصل می‌شود که با تکیه بر قوانین شفاف و پایدار و برنامه‌ریزی مشخص، توسعه و رشد انجام شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این که صنعت پتروشیمی  از صنایع مهم و بالادستی کشور به شمار می‌رود در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری ایفا می‌کند، از این رو توسعه این صنعت اهمیت زیادی دارد.

میرزایی تصریح کرد: اگر به توسعه صنایع پتروشیمی با برنامه‌ریزی مشخص در کشور اهمیت مناسب داده شود، بسیاری از تنگناها و چالش‌های اقتصادی برطرف می‌شود و این صنعت می‌تواند نقش پررنگ‌تری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: باید تلاش کرد صنعت پتروشیمی ایران آن‌گونه که شایسته است توسعه یابد تا بیش از این در اقتصاد نقش‌آفرینی کند و در این مسیر حمایت از این صنعت رو به رشد به عنوان یک راهبرد باید افزایش یابد.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر