/
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

آزمون سخت اروپا؛ حفظ ابهت تاریخی یا ننگ دست نشاندگی آمریکا

نماینده خرامه، سروستان و کوار در مجلس گفت: اگر دولتهای اروپایی بخواهند از این شرکتهای کوچک حمایت کنند و تضمین های نیم بندی به این شرکتها بدهند که از تحریم های آمریکا ضربه نخواهند دید شاید بتوان موجب شد این شرکتها در ایران به حضور خود ادامه دهند.
کد خبر : ۷۳۲۵

داریوش اسماعیلی در گفتگو با نبض نفت درباره آخرین وضعیت مذاکرات تازه ایران با اروپا درباره برجام گفت : در بحث برجام و کشورهای اروپایی دو مسئله سیاس و فنی را دارد . باید در نظر داشت که اروپا همواره در کنار آمریکا بود و اگر بنا باشد که ایران را انتخاب بکند یا آمریکا حتما آمریکا را انتخاب می کند.
وی افزود: هم اکنون تقریباهمه اروپا برپایه شرکت های خصوصی می گردد بدین معنی که اینطور نیست در آنجا مجموعه شرکتهای دولتی باشند و بگویند شرکتهایمان باید بیایند درایران کارکنند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: بنابراین شرکت های بزرگ خودشان تصمیم می گیرند؛ منتها از بعد دیگری بخشی از شرکتهای کوچک و متوسط بخصوص در آلمان هستند که کمتر می توانند تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: اگر دولتهای اروپایی بخواهند از این شرکتهای کوچک حمایت کنند و تضمین های نیم بندی به این شرکتها بدهند که از تحریم های آمریکا ضربه نخواهند دید شاید بتوان موجب شد این شرکتها در ایران به حضور خود ادامه دهند.
نماینده خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نکته دیگری که موجب می شود گمان داشت اروپا در مقابل تحریم ها بایستد این است که اروپا برای حفظ ابهت تاریخی خود اقدام کند. بالاخره سه کشور مهم اروپایی در مذاکرات حضور داشتند.اگر بنا باشد مجموعه برجام با اراده آمریکا بهم بریزد این باعث می شود به رگ غیرت آنها بر بخورد وگرنه ننگ دست نشانده آمریکا بودن برای آنها باقی می ماند.
وی درپایان تاکید کرد: با این حال این برای ما نگاه ما به برجام بیرون و کشورهای اروپایی برای ما کارساز نیست باید بازگردیم به داخل کشورمان با نگاه درون و اتکا به توان داخلی و جوانان کار خود را پیش بگیریم.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر